Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-12, 22:39   #1
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Hvordan er trafikken fra Os til Bergen om morgningen?

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 22:46   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Os-Bergen om morningen går ganske greit. Er litt problem på fjøsanger om man skal helt til sentrum. For meg som skulle til lærerhøyskolen møtte jeg aldri på kø. Går ganske bra hjem igjen og, er ikke mye kø. Men det er jo langt.

Mannen bruker bare litt kortere tid hjem nå enn når vi bodde på Os. Men han bruker 1/3del av tiden om morgenen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 23:01   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Er det ikke ganske ok kollektivdekning nå?
De har ihvertfall ekspressbusser som kjører et stykke ut av byen før de begynner å stoppe på holdeplassene. Om noen år blir det enda bedre vei til Os.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 16:35   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Sjekket ut i dag, gikk over all forventning så må ha vært en unntakstilstand. Kjørte 07.12 og var på KK kl 07.47.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 16:48   #5
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åsane er fint om du jobber på i sentrum eller mot Åsane. Det er det mest negative med Åsane i mine øyne, mangelen på arbeidsplasser. Selvfølgelig finnes det mange arbeidsplasser i den enden av byen også, men ikke på langt nær i samme omfang som på andre siden av sentrum.

Vi bor i Fyllingsdalen, og det er fint her, men som de andre sier er det mye blokkbebyggelse. Ville ikke valgt et hus som sogner til Varden pga problemene på skolen der (med dårlig inneklima). Hvis det er et poeng å bo nær faren så er jo Fyllingsdalen bra, må bare over Melkeplassen. Finner rekkehus/eneboliger både der det heter Vestlund (?), Løvås og vis a vis lynghaug skole.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 16:48   #6
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Sjekket ut i dag, gikk over all forventning så må ha vært en unntakstilstand. Kjørte 07.12 og var på KK kl 07.47.

Det er jo unntakstilstand... (streik)

Ellers må jeg takke for alle innspill, selv om jeg blir litt forvirret også. Får først få avtalene om økonomisk oppgjør osv på plass her, samt høre med banken hva jeg egentlig har mulighet til.

Gammel 01-06-12, 17:58   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Synes det hørtes ganske normalt ut jeg. Jeg har kjørt den strekkingen med bil hver dag i 1 1/2 år. Vi kjørte alltid over birkelundstoppen. Tok av noen 100m før Haukeland da.

Gammel 01-06-12, 19:48   #8
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Synes det hørtes ganske normalt ut jeg. Jeg har kjørt den strekkingen med bil hver dag i 1 1/2 år. Vi kjørte alltid over birkelundstoppen. Tok av noen 100m før Haukeland da.

Ok, jeg kjørte til fabrikkgaten. Erfaringsmessig har jeg (møter i byn kl 0900 en del morgener) merket at køen tilspisser seg ned mot Skjold i halv ni tiden.

Tre stk!
Gammel 02-06-12, 12:41   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Det tar lengre tid å kjøre nedover mot byn. Jeg måtte beregne en del ekstra tid om jeg skulle levere mannen før skolen.

Gammel 02-06-12, 13:14   #10
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Jeg tror "bygden" er noe av det beste jeg kunne gjort for ungene mine jeg, Akseliane!

Tre stk!
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.