Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Drømmefamiliebil?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 17:24   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Amelie: Skriv rapport når du har prøvekjørt 5008

Gammel 19-05-12, 21:06   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Prøvekjørt: Volvo V60, 2012-mod. 122 hk. God comfort, kjappere enn vår gamle 02-Passat med 2.0 l/136 hk. Stopp/start-funksjonen var bedre på Audien, med Volvoen tok det en halvt sekund for lenge før den beveget seg.

Men liker ikke fronten på V60. Og V50 lages ikke lenger med automat, den går snart ut av produksjon. Kanskje prøve en brukt V50.

Skulle egentlig prøvekjøre Citröen C5, men fikk plutselig for meg at jeg ikke ville prøvekjøre den likevel pga girkassa og fordi de hadde bare sedan inne, ikke stasjonsvogn. Kanskje vi prøver den senere.

Foreløpig mest interessant:
Skoda Octavia/Yeti/Suberb (ikke prøvekjørt)
Peugeot 5008 (har ikke prøvekjørt, kun sett utenifra og ble ikke imponert av designet...)
Audi A4......?

Og det blir nok ikke nybil.
Bøtt still confused.
Kom gjerne med hete, begrunnede tips.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 22:47   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Skulle egentlig prøvekjøre Citröen C5, men fikk plutselig for meg at jeg ikke ville prøvekjøre den likevel pga girkassa og fordi de hadde bare sedan inne, ikke stasjonsvogn. Kanskje vi prøver den senere.

Vi var veeeeldig skeptiske til denne halvautomatiske girkassen som både Citröen og Peugeot bruker, og var 99,9% sikker på at vi ville da velge manuell hvis det ble en av disse bilene Men så prøvde vi den, og det var jo bare uuutrolig deilig å kjøre med! Leste mye på nett - både tester og brukererfaringer, og svært mange av de som hadde bil med denne kassen var faktisk svært fornøyd. Nå har vi hatt bilen (5008) siden januar, og er storfornøyd - også med girkassen! Litt uvant var det jo i starten, spesielt det lille man merker når den skifter, men det går ganske fort å venne seg til det og kjøre slik at det blir minst mulig 'rykk'.

Gammel 19-05-12, 21:32   #4
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Izzi: Jepp!

Gammel 12-11-12, 22:23   #5
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg prøvekjørte den forrige uke. Var veldig positivt overrasket, det var første gang jeg kjørte Peugeot, vi hadde egentlig slått det fra oss.
5008 med EMG hadde veldig god comfort, deilig plass, oversiktlig og fin, digg å ha de ekstra setene bak fordi det er litt frihet å kunne ha muligheten til å bruke dem. Og barna elsket at det var spisebrett i seteryggen foran dem, matvrakene mine...

MEN nå har vi altså prøvd Peugeot 508 RXH også! Miljøvennlig hybrid med 200 hk, 4X4 og dieselmotor. For en drøm, comfort, sterk motor og stillegående hybrid innimellom! Fullspekket med utstyr. Men den er dyr da.

Vi har bestemt oss for leasing, så nå er eventuelle kampanjerenter av interesse, det har ikke 508 RXH men 508 SW har (dieselmotor uten 4x4) men visstnok god på vinterføre (sa selgeren ) - og leveringstid.

Nå er det altså nybil som gjelder, siden det går mot leasing. Tror kanskje fortsatt at Toyota Prius Seven er på 1.plass siden den har kampanjerente og er fleksibel og meget behagelig bil. Noen som har kommentar til den på vinterføre? Eller andre innspill?

Gammel 05-03-13, 21:15   #6
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Tror kanskje fortsatt at Toyota Prius Seven er på 1.plass siden den har kampanjerente og er fleksibel og meget behagelig bil. Noen som har kommentar til den på vinterføre? Eller andre innspill?

Vi kjøpte Prius 7+ med en gang den kom til Norge (vi hadde ikke sett disse kræsjtestene som mrc har vist i denne tråden blant annet, da hadde jeg kanskje ikke vært så keen). Vi er veldig fornøyd!
Vi synes begge den er god å kjøre på vinterføre, det eneste er at den bråker ganske mye når det er vått på veien (når det spruter opp i siden, eller i hjulkapslene). Dette er skuffende synes jeg, bilukyndig som jeg er, innbiller jeg meg at ekstra lydisolering ikke koster all verden?

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:42   #7
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Vi kjøpte Prius 7+ med en gang den kom til Norge (vi hadde ikke sett disse kræsjtestene som mrc har vist i denne tråden blant annet, da hadde jeg kanskje ikke vært så keen). Vi er veldig fornøyd!
Vi synes begge den er god å kjøre på vinterføre, det eneste er at den bråker ganske mye når det er vått på veien (når det spruter opp i siden, eller i hjulkapslene). Dette er skuffende synes jeg, bilukyndig som jeg er, innbiller jeg meg at ekstra lydisolering ikke koster all verden?

Bilkræsjtestene til Prius 7+ har jeg ikke fått med meg (litt glemsk?) - må sjekkes ut... Å legge inn ekstra lydisolering mener jeg koster 5-10 000,-. Min bror vurdere å gjøre det på sin Subaru XV - der er det mye støy!

Gammel 06-03-13, 12:49   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Bilkræsjtestene til Prius 7+ har jeg ikke fått med meg (litt glemsk?) - må sjekkes ut... Å legge inn ekstra lydisolering mener jeg koster 5-10 000,-. Min bror vurdere å gjøre det på sin Subaru XV - der er det mye støy!

http://www.foreldreportalen.no/forum...ighlight=prius

Kan godt være at Prius+ kommer til å gjøre det godt hos EuroNCAP (er vel ikke testet der enda). Amerikanske testene er mer omfattende og nok ikke lett for produsentene å "tilpasse seg til"....

Gammel 06-03-13, 12:51   #9
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Har dere til nå kun kjørt bilen med piggfrie vinterdekk? Normalt sett skulle det bli enda mer støy med sommerdekk, ettersom sommerdekk har hardere gummi....

Gammel 06-03-13, 13:03   #10
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Har dere til nå kun kjørt bilen med piggfrie vinterdekk? Normalt sett skulle det bli enda mer støy med sommerdekk, ettersom sommerdekk har hardere gummi....

Nei, vi fikk bilen på sommerdekk og kjørte vel en måneds tid på dem. Det er altså først og fremst støy fra sprut som jeg synes er høy, altså snø eller skikkelig våt vei.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 17:43   #11
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bilen vi har nå, er vi storfornøyd med. 08 Ford Mondeo stasjonsvogn diesel. Stor plass, lavt forbruk, ikke alt for dyr, lite feil (vært på verksted 1 gang på 90 000km, utenom service)
Motoren er grei. 131 hk og 320nm. Er ikke noe rakett, men drar godt selv med fullstappet bil
Eneste jeg har å kicke på, er interiøret. Dette er noe skrøpelig, og det er tydelig de har spart penger på billig plast. Hadde også av og til vært fint med 4wd, men dette kommer jo på 2014 modellen! Den SKAL jeg ha!

Drømmebilen er Dodge Viper *sikle* Madammen sin drømmebil er Dodge Ram SRT10

Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 10:34   #12
mrc

mrc sin avatar

Standard

Nei, vi fikk bilen på sommerdekk og kjørte vel en måneds tid på dem. Det er altså først og fremst støy fra sprut som jeg synes er høy, altså snø eller skikkelig våt vei.

Det er noe merkelig sånn sett med Prius+ (og for så vidt også Prius). Naturligvis er vekt viktig når man skal ha forbruket maksimalt ned. Men lyden bare man bare luker døren er ganske ulikt det meste ellers på markedet i dag slik bilene har utviklet seg. Og ja, ut fra det tror jeg nok også at det benyttes relativt tynt metall og at det er store hulrom i dørene som nok også kan gi litt ekstra støyeffekt, og det er nok er spart på isoleringen ellers.

Dekkmessig har jo gjerne Prius også blitt utstyrt med dekk med lavere rullemotstand enn vanlige dekk. I praksis betyr det gjerne mer støy pga. hardere gummi (og dekktestene de siste årene har vel ellers vist at "miljødekkene" ligger litt bak sikkerhetsmessig også).

Når man her snakker om å "etterisolere" bilen, så er det Toyota som står for dette?

Gammel 07-03-13, 16:41   #13
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Når man her snakker om å "etterisolere" bilen, så er det Toyota som står for dette?

Her får vi etterisolert bilene ved et firma som driver med tectylbehandling

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.