|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?Jeg hopper sent inn i diskusjonen, men løsningen på smalltalk er rett og slett å gi blaffen i dialekt, bosted, jobb, barn, hudfarge: Snakk fotball! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?
For noen år siden fikk jeg en ny kollega. Første arbeidsdag pakket han ut en blank og fin kopp med teksten Brann på. Han hadde ikke enda hilst på folk. Så forkynte han på klingende vestlandsdialekt "Ja en må jo være litt patriot da |
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Min fotballreplikk: "Jeg har ikke peiling på fotball, men jeg heier alltid på de som spiller MOT brann".
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Om du sier noe slikt til en bergenser, så vil jeg påstå at det er hakket verre enn å spørre en noen om hvor de egentlig kommer fra. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
One of These Days
|
Klart jeg deler med deg. Skjønne deg, jeg merker jeg savner å synke ned i en sofa med rødvinsglasset og preike dritt og alvorligheter akkurat nå.
Burde hatt en rødprikk for at DU faktisk ikke kan noe om norsk fotball. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Du også. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
One of These Days
|
Kan absolutt hende jeg tar deg på ordet! Jeg har bil og kan komme brummende over fjellet før du vet det. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|