|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Originala
|
![]() Sv: Elendige gassballonger!Jeg kan ikke fysikk, så jeg har irritert meg over dårlig ballongkvalitet sammen med Moia og Bæret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elendige gassballonger!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Elendige gassballonger!Jeg synest 100 kr er MYE for en ballong. I år ble det ikke det, men desto mer is og kaker, mye bedre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elendige gassballonger!Ungene sine overlever fint enn så lenge i alle fall. Rekorden her er Lynet McQueen som Mellomste fikk for...mmm...2 år siden var det vel. Han hang fint i lufta fra 17.mai og til et stykke uti august, mener å huske at den akkurat bikka 3 mnd før den "døde".
![]() |
#25 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elendige gassballonger!Vi har en Lynet hengende her. Var ikke jeg som betalte den, så da gidder jeg ikke bry meg om det. Synes synd i alle som mistet sin i dag, for jeg kom ut av tellinga på hvor mange som fløy sin veg.
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Elendige gassballonger!God ballongerfaring. Kjøpt for 80 kroner på skolen her. I byen kostet de visst 150 og var dårlig fylte. Den vi kjøpte varer nok i et par uker. |
![]() |
![]() |
#27 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Elendige gassballonger!Her er det flere år siden vi kjøpte heliumsballonger. De har nok vokst i fra det.
![]() |
#28 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Elendige gassballonger!Jeg har faktisk aldri kjøpt heliumsballong.
![]() |
#29 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Elendige gassballonger!Heliumballonger forbinder jeg med tivoli og markeder og sånt, ikke med 17. mai. Jeg tror mange her tenker sånn, for her var ikke en eneste selger.
![]() |
#30 |
Sviiisj!!
|
Prisen er selvsagt medregnet alt svinnet de kan risikere om politiet stopper dem uten salgstillatelse!
![]() |
#31 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Elendige gassballonger!I de byer har feiret har det også vært solgt sånne ballonger på hvert et gatehjørne. Mn vi har ikke kjøpt enda, for de selger ikke på vår lokale skole, man må inn til byen, og der har vi ikke vært de siste par årene, og derved har ikke ungene funnet ut at de kunne be om slikt.
![]() |
#33 |
I mål
|
![]() Sv: Elendige gassballonger!Vi har ikke hatt ballong ofte fordi de ikke har solgt oppe hos oss, men i år solgte de på skolen. Det likte jeg for da går det til et formål man kjenner, samt er billigere. Det kostet 80 kroner hos oss, og jeg synes det er ok. Vi har en blå og en rosa delfin i hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
maler
|
![]() Sv: Elendige gassballonger!Sist jeg kjøpte ballonger kostet de 200 kr. Det var siste gang og det er noen år siden. God ide å selge på skolen til en overkommelig pris egentlig, da blir det både et pent overskudd til FAU og ballonger på barna som ikke ruinerer foreldrene. *skal nevne det*
![]() |
#35 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Elendige gassballonger!Jeg har nektet å kjøpe disse ballongene, og ungene har vært litt sure. I år tilbragte vi deler av 17. mai med min far som syntes at gassballonger var obligatorisk, og mer enn gjerne brukte 100 kroner på hver unge for en ballong. (Enda det er skrekkelig lite miljøvennlig, er det ikke?)
![]() |
![]() |
#36 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Elendige gassballonger!Jeg synes også at ballonger er overpriset og tøvete, men det samme kan man jo si om utepilsen som Teomannen og jeg unner oss når det er fint vær på 17. mai. Ungene gleder seg som ... Ja, som unger til å få ballong den ene dagen i året, og jeg synes 100 kroner ganger to er helt overkommelig for noe som de faktisk har så stor glede av i så lang tid. Ja, bortsett fra i går, så klart, når det var dømt til å bli mislykket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Elendige gassballonger!Ungene våre får ikke gassballonger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#39 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Elendige gassballonger!Men likevel er altså disse ballongene alt for alt for billige:
![]() |
#40 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: Elendige gassballonger!Vi fikk heliumballonger hvert år når jeg var liten og jeg husker hvor gøy vi hadde det med dem. Dengang ble det tydeligvis brukt ren helium og ikke helium uttynnet med luft, for de ballongene kunne lett bære noen kronestykker og varte i månedsvis. Jeg kommer opprinnelig fra vestlandet og har definitivt vært ute i både værre regn (og sludd) enn i går - uten at ballonger har gått i bakken eller sprukket av den grunn. Ei heller har jeg opplevd før at fargen på ballongene flaker av.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|