Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Elendige gassballonger!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-12, 22:48   #21
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendige gassballonger!

Jeg kan ikke fysikk, så jeg har irritert meg over dårlig ballongkvalitet sammen med Moia og Bæret.
Vi kjøpte to ballonger, begge sprakk (innendørs), men nå vet vi i alle fall hvorfor. :domm:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:52   #22
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Her kostet ballongene bare 30 kroner, og det var idrettslaget som stod for salget. Min erfaring er helst at ballongene varer alt for lenge, og svever rundt i huset i stadig lavere høyde i evigheter.

. Her kostet den kr 50,- (kjøpte på skolen).

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:54   #23
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Jeg synest 100 kr er MYE for en ballong. I år ble det ikke det, men desto mer is og kaker, mye bedre det.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 23:03   #24
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene sine overlever fint enn så lenge i alle fall. Rekorden her er Lynet McQueen som Mellomste fikk for...mmm...2 år siden var det vel. Han hang fint i lufta fra 17.mai og til et stykke uti august, mener å huske at den akkurat bikka 3 mnd før den "døde".

I år ble det forresten tidenes billigste ballonger. Da mannen skulle legge vekslepengene i lomma oppdaget han at han hadde fått for mye tilbake og ga beskjed to ganger, og ble vinket unna begge gangene. Da ga han opp og la pengene i lomma. Ergo kjøpte han 2 gassballonger + et kremmerhus popcorn, betalte med en 500-lapp, og fikk 475,- igjen i vekslepenger...

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 23:44   #25
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en Lynet hengende her. Var ikke jeg som betalte den, så da gidder jeg ikke bry meg om det. Synes synd i alle som mistet sin i dag, for jeg kom ut av tellinga på hvor mange som fløy sin veg.

Men tre måneder?

Gammel 17-05-12, 23:49   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

God ballongerfaring. Kjøpt for 80 kroner på skolen her. I byen kostet de visst 150 og var dårlig fylte. Den vi kjøpte varer nok i et par uker.

Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 23:55   #27
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Her er det flere år siden vi kjøpte heliumsballonger. De har nok vokst i fra det.

Vi kjøpte en dalmantiner til storesøster da hun var 2-3 år. Den levde i hvertfall i to mnd tror jeg. Hang først så fint oppunder taket før den startet en langvarig vandring ned mot gulvet.

Slik været var her i dag, så hadde jeg nok sagt nei til å kjøpe. Jeg så ballongene som lå på bakken rundt selgerne, og jeg hadde en viss fornemmelse om hva som ville skje når disse kom inn i et varmt hus.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 00:10   #28
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har faktisk aldri kjøpt heliumsballong.

Gammel 18-05-12, 08:58   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heliumballonger forbinder jeg med tivoli og markeder og sånt, ikke med 17. mai. Jeg tror mange her tenker sånn, for her var ikke en eneste selger.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 09:06   #30
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Verste jeg har hørt. Når FAU fant ut at de ville selge ballonger selv i fjor for å unngå innpåslitne ballongselgere fant vi ut hvor billig de egentlig var! Syntes det var helt grusomt å ta kr 50 for dem, når de kostet mellom kr 12 og 19 i innkjøp.

Prisen er selvsagt medregnet alt svinnet de kan risikere om politiet stopper dem uten salgstillatelse!

Jeg har forresten vært ballongselger på 17. mai et år (som 18-åring). Det var skikkelig stas! Lille meg klarte knapt å slepe ballongene med meg til slottsparken. Dette var gjennom et firma, og jeg betalte skatt og alt mulig. Så jeg regner med at alt var i orden med tillatelser og sånn også.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 09:07   #31
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Heliumballonger forbinder jeg med tivoli og markeder og sånt, ikke med 17. mai. Jeg tror mange her tenker sånn, for her var ikke en eneste selger.

I Trondheim er det ballong-selgere på hvert et hjørne på 17. mai http://www.adressa.no/nyheter/sortro...cle1824197.ece

Gammel 18-05-12, 09:12   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I de byer har feiret har det også vært solgt sånne ballonger på hvert et gatehjørne. Mn vi har ikke kjøpt enda, for de selger ikke på vår lokale skole, man må inn til byen, og der har vi ikke vært de siste par årene, og derved har ikke ungene funnet ut at de kunne be om slikt.

Jeg husker vi fikk et år når vi var små, det var stas, inntil broren min sin fløy sin vei da. Det kan nok bli at ungene får et år vi er der de selger, men enn så lenge ikke vært aktuelt, heldigvis.

Gammel 18-05-12, 09:16   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke hatt ballong ofte fordi de ikke har solgt oppe hos oss, men i år solgte de på skolen. Det likte jeg for da går det til et formål man kjenner, samt er billigere. Det kostet 80 kroner hos oss, og jeg synes det er ok. Vi har en blå og en rosa delfin i hus.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 09:33   #34
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist jeg kjøpte ballonger kostet de 200 kr. Det var siste gang og det er noen år siden. God ide å selge på skolen til en overkommelig pris egentlig, da blir det både et pent overskudd til FAU og ballonger på barna som ikke ruinerer foreldrene. *skal nevne det*

Jeg lurer på hvor mange fysikklærere og naturfaglærere som bruker ballongeksemplet på mandag. Det så ganske stakkarslig ut med de store haugene ballonger som bare lå på bakken.

Gammel 18-05-12, 09:36   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nektet å kjøpe disse ballongene, og ungene har vært litt sure. I år tilbragte vi deler av 17. mai med min far som syntes at gassballonger var obligatorisk, og mer enn gjerne brukte 100 kroner på hver unge for en ballong. (Enda det er skrekkelig lite miljøvennlig, er det ikke?)

Ungene er veldig fornøyd med ballongene sine. En Lynet McQueen og en Minni Mus. Så fornøyde at jeg er enig i at de var verdt prisen.

Gammel 18-05-12, 10:11   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at ballonger er overpriset og tøvete, men det samme kan man jo si om utepilsen som Teomannen og jeg unner oss når det er fint vær på 17. mai. Ungene gleder seg som ... Ja, som unger til å få ballong den ene dagen i året, og jeg synes 100 kroner ganger to er helt overkommelig for noe som de faktisk har så stor glede av i så lang tid. Ja, bortsett fra i går, så klart, når det var dømt til å bli mislykket.

Dessuten har vi begynt å legge opp til å gi dem 200 kr hver, som de kan kjøpe is, brus, lodd og ballong for, så ser de selv lettere hva pengene går til og hva man kan få i stedet for prisen av en ballong. Særlig Frøkna begynner å synes at det er verdt å prioritere andre ting etter hvert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 10:13   #37
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene våre får ikke gassballonger. Bortkastet bruk av helium. De blander den sikkert ut med noe sånn at ballongene har blitt dårligere, eller så må det være ballongene utenpå som er dårligere. Bare husker fra jeg selv var liten og fikk ballong på tivoli, så varte jo ballongen i ukesvis. Og jeg er jammen glad for at jeg sto hardt på mitt i går når jeg ser hvordan ballongene til vår by ble fraktet til byen i går til fare for de som var ute og kjørte.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 10:17   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var jo også litt av en måte å frakte ballonger på. DDe vurderte ikke å vente med å fylle dem til de var der de skulle være?

Jeg har aldri tenkt på det der med varme og kulde og slikt, ogat det skal gjøre at ballongen sprekker. Jeg kan med hånden på hjertet si at det har vært kaldere i Trondheim på 17. mai tidligere, mulig ikke våtere da. Men vi har aldri opplevd at ballongene sprekker når de kommer inn i varmen.

Gammel 18-05-12, 10:22   #39
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Men likevel er altså disse ballongene alt for alt for billige:

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10053233

Økonomisk som jeg er, så vurderte jeg Nille-varianten for et par uker siden, men fikk klar ta-vare-på-naturen-beskjed fra mannen.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 11:36   #40
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Vi fikk heliumballonger hvert år når jeg var liten og jeg husker hvor gøy vi hadde det med dem. Dengang ble det tydeligvis brukt ren helium og ikke helium uttynnet med luft, for de ballongene kunne lett bære noen kronestykker og varte i månedsvis. Jeg kommer opprinnelig fra vestlandet og har definitivt vært ute i både værre regn (og sludd) enn i går - uten at ballonger har gått i bakken eller sprukket av den grunn. Ei heller har jeg opplevd før at fargen på ballongene flaker av.
Tydelig at maksimering av profitt uten samvittighet for kvalitet har tatt over. Oh well.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.