|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?Forskjellen er:
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?
Man kan jo snu på det: Hvorfor i all verden er det så om å gjøre å ikke fortelle noen hvor man er født? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Whatever, never mind
|
Fordi det er irriterende å gang på gang bli minnet på at man ikke er norsk. I motsetning til quoten over her, hvor du blir spurt om hvor i landet Norge du kommer fra. Som adoptert er det norske språket og den norske kulturen det eneste man kjenner til. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?Signerer alt som CD har sagt i diskusjonen :lat:
Men nå sa jo Rine i det innlegget at vedkommende kun var vrang hvis h*n hadde en uttale som indikerte at han ikke var adoptert eller hadde bodd 4 generasjoner på Toten.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Har fått sånne spørsmål jeg og, på tross for at jeg er etnisk norsk, men det kommer nok av at jeg er veldig mørk til å være nordisk. Syntes ikke det gjør noe jeg, men kan det hende det er fordi jeg kan svare "jeg kommer fra norge"? Jeg vet ikke helt jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men du sier du er norsk, og det er greit da? Eller hvordan hadde det føltes hvis folk ikke hadde godtatt svaret du ga? "Nei du kan ikke være norsk, hvor er du egentlig fra?" Så sier du norsk igjen, men svaret ditt blir rett og slett ikke godtatt? For det er det jeg snakker om i tråden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Okei, men jeg svarer ut i fra hovedinnlegget og Niobes innlegg (som jeg quotet) nå og ikke dine innlegg egentlig. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|