Sv: Statskirken opphører i dag
Men er. Så uvanlig at man har en eller annen form from for tro, selv om man bare bruker kroken til tradisjosnelle ritualer?
Du finner ikke meg i kirken en søndag utenom dåp, konfirmasjon, eller overhøring for konfirmant, utdelign av fireårsbok til mine barn, eller sånn. Ikke julaften engang. Men jeg er døpt. Konfirmt, gift i kirka, og døper mine barn. Jeg har min form for tro, som ikke er aktiv og utagerende praktiset, men som for meg gjør det helt enkelt selvsagt at mine barn skal døpes. Vi diskuterte aldri om, bare undersøkte når.
Jeg er medlem i kirka, og ønsker å fortsatt være det. Selv om jeg slett ikke har planer om å renne ned dørene der av den grunn.
Og det synes jeg må få være greit. Som Hattifnatten også sier. Det er mange typer kristne. Noen erbdet veldig lite, andrveldig mye, mange en plass i mellom, og kirken er for oss alle. Også oss som føler at det er virkig og riktig med ritualer i kirken, uten at vi er daglig aktiv likevel.
Om du virkelig ikke har en enste form for tro var d rett for deg å melde deg ut. For meg der veldig, veldig feil, selv om jeg altså ikke bruker kirken mye.