Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Statskirken opphører i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-12, 15:23   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statskirken opphører i dag

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

For mange medlemmer av statskirken er det kun det kirken er for dem, ja, og så det å døpe seg og andre kristne ritualer.

Og det må være helt ok.

Å døpe "seg" gjør man forresten kun i noen svært få ytterliggående trosmenigheter.
I den norske kirke blir man døpt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 15:31   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og det må være helt ok.

Å døpe "seg" gjør man forresten kun i noen svært få ytterliggående trosmenigheter.
I den norske kirke blir man døpt.

Jeg synes ikke det er så ok jeg, men jeg engasjerer meg ikke så veldig. Jeg synes at man skal tro på Gud og Jesus i en eller annen form, trenger ikke nødvendigvis være nøyaktig som i bibelen, men å kun benytte ritualer av tradisjon synes jeg blir feil. Derfor tok jeg selv et aktivt grep og meldte meg ut.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 15:32   #3
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Derfor tok jeg selv et aktivt grep og meldte meg ut.

Hele tre ganger faktisk, før det ble godtatt.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 16:17   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hele tre ganger faktisk, før det ble godtatt.

Jeg også. Og barna har jeg "meldt ut" to ganger. Selv om ingen av oss strengt tatt har vært medlem noen gang.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 16:18   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Siden monarkiet ble nevnt: blir det nå "lov" for kongen å ikke være kristen?

Gammel 19-05-12, 16:25   #6
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Siden monarkiet ble nevnt: blir det nå "lov" for kongen å ikke være kristen?

Niks, kongen nektet å fjerne den delen av loven.

Gammel 19-05-12, 16:28   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Niks, kongen nektet å fjerne den delen av loven.

Krompen: Å pappa, kan jeg ikke væææær så snill få slippe å MÅTTE være kristen når jeg blir konge, a?
Kongen: NEI! Og ta tranen din.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.