Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"
Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.
Moren min ble i sin tid innkalt til rektors kontor der hun ble bedt om å revurdere sin klesstil. Hennes tettsittende cardigan-sett (høyhalset sådan) og kroppsnære strekkbukse var nemlig så distraherende på mannlige lærere at de hadde problemer med å undervise. Ordet "usømmelig" ble visstnok også nevnt. 
aiai! Dette har virkelig vært et tema til diskusjon i mange år, men jeg kan vel være enig i at et og annet har skjedd på klesfronten de siste årene. Vinklingen for å ta opp dette ble bare ekkelt feil fra denne skolen sin side. Jeg blir fristet til å tenke at de voksne der har litt grisete tankegang. Men jeg skal ikke si det, nei det blir for drøyt.
Når det er sagt så gruer jeg meg til å få tenåringer. Rett og slett fordi det jeg blir fortalt av venninner med tenåringsbarn skremmer vannet av meg. Jeg håper og tror ikke alle har det slik, men det snakkes om problemer med seksuelle tjenester i bytte mot annet og det som verre er. Koselige temaer på foreldremøter. Er det tilfellet at slikt skjer? At det skjer i omfang, og ikke en episode på en skole lizzm?
|