|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Privatskoler i Oslo
Finnes det en engelsk skole?
|
|
|
|
#2 |
|
Dragedytteren
|
Jeg blandet litt - den tyske ligger på Majorstua, den engelske (Oslo International School) ligger på Bekkestua. Ikke i Oslo i det hele tatt, altså, til tross for navnet.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Den tyske skolen har godt faglig fokus, og pleier å ligge særlig godt an på nasjonale prøver i matematikk. Det ser ut for meg som at de har et noe høyere nivå på matematikk enn den norske skolen, men de legger ikke i utgangspunktet mye vekt på individuell tilrettelegging. Derimot vil jo språket gjøre at norske barn automatisk får en del mer utfordring enn de ville fått i norsk skole. (Det var en stor del av vår egen motivasjon for å velge den skolen.)
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Skriver du virkelig 300.000 i året her? Ja, da utgår det. En null mindre lar seg gjøre. Mannen min jobber ikke så langt unna, men i så fall må han forhandle frem parkeringsplass på jobb (akkurat det skal nok la seg gjøre). Men til den prisen trenger vi ikke vurdere det lenger. 300 000 er ikke en prioriteringssak for oss.
Takk for tilbudet. Det er godt mulig at vi lurer på mer etterhvert. Særlig knyttet til å la barnet få undervisning på et språk de i utgangspunktet ikke behersker. Sjekket dere om Poden hadde noe form for språkøre før han begynte der? Knerten var slett ikke av de raskeste til å lære seg å snakke (norsk altså), men han bygde jo fort opp et stort vokabular. Særlig innen sine interesseområder. Men jeg aner ikke om dette har noe å si for hans senere evne til å lære seg språk? Han snakker forholdsvis grammatisk riktig nå.
|
|
|
|
#5 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Privatskoler i OsloOIS kostet 140 000 per år i 2009. Jeg har hørt at de har skrudd opp prisen i forbindelse med byggearbeiderne, men 300 000 hørtes vel høyt ut.
|
|
|
|
#6 |
|
Dragedytteren
|
1.klasse på Steinerskolen har ikke fag på samme måte som vanlige skoler. Jeg ville ikke anbefalt det for et barn som vil ha utfordringer i matte.
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har ikke ekstremt mye erfaring med Steinerskolen, men jeg har en kusine som gikk der i alle de 12 årene. Faren hennes er realist, og var sjokkert over hvor lite de lærte i matte. Så han måtte stå for undervisningen i det faget selv.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|