Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

La være å handle i butikk på grunn av navnet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-12, 08:40   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Åh, nå kom jeg på en billigbutikk jeg elsker over ALT i verden av butikker.
Newyorker!

Fine NewYorker, ja!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg sliter litt med å forstå akkurat hva ved ordene "økonomi" og "sko" som tilsier at det ikke er kvalitet. det mest økonomiske må da være billige sko som varer lenge. Jeg syns virkelig det er synd at det å være økonomisk skal være ensbetydende med å ikke ha kvalitet.

Det er ingen umiddelbar samanheng mellom "økonomi" og kvalitet i det heile tatt. Når det gjeld klede, vesker, møbler og lamper, bøker, dvder... Det meste andre eg kjøper er eg ikkje spesielt kresen med tanke på kor eg handler. Dei to tinga eg er nøye med, er sko og litt dyrare elektronikk. Sko, fordi eg er veldig kresen på sålane, og fordi billigbutikkar ofte sparer på harde sålar. Og elektronikk fordi dette gjerne koster meir, og eg har dårleg erfaring med å spare på dette. Vi har for eksempel ein oppvaskemaskin frå IKEA, og eg gleder meg veldig til han år i stykker og vi kan kjøpe ny. Men bokhyllene, nattborda og kjøkkeninnredninga derifrå, gjer meg ingenting at er frå IKEA.

Eg jobba i ein billigkjede, som blant anna fekk inn eit parti Louis Vuitton-look alike-vesker, i studietida. Eg satt i kassa, slo inn varene til ei dame og såg ho hadde ei veske som likna veldig på dei stygge veskene med bokstavar og symbol på, som eg hadde pakka ut tidlegare på dagen. "Er den veska herifrå?" spurde eg, i beste tru. Dama blei så fornærma at ho gjekk frå alle varene sine. Først fleire år etter, då eg møtte folk som brydde seg om slike vesker, og fann ut kva ei ekte veske kunne koste, skjønte eg reaksjonen.

I og med at eg ikkje ser forskjell på billige kopiar og merker, fordi eg ikkje kjenner designen, er eg redd for å handle i boder på torg. Fleire gonger har eg kjøpt solbriller til rundt hundrelappen og blitt spurt om dei er ekte. Så det har eg slutta med - eg vil jo ikkje gå rundt i kopiar og sjå ut som eg prøver å vere noko eg ikkje er...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.