Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vis meg din bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-12, 22:56   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din bunad

En slik som denne dukken har, med grønn vest og litt andre detaljer i broderiene:

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 22:58   #2
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En slik som denne dukken har, med grønn vest og litt andre detaljer i broderiene:

Sånn har mamma og, men med et annerledes skjørt. Det er mer klokkeformet plissert.

Jeg har Buskerud. Orker ikke bildegoogle fra mobilen. :lat:

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 23:01   #3
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Sånn har mamma og, men med et annerledes skjørt. Det er mer klokkeformet plissert.

Jeg har Buskerud. Orker ikke bildegoogle fra mobilen. :lat:

Ja det er mange som har plisséskjørtet. Da jeg fikk bunaden min var det litt "kjerringaktig" med plissé, men nå ser det ut til å ha fått en renessanse og at ullstakk er det mest kjerringaktige.

Gammel 06-05-12, 23:10   #4
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Ja det er mange som har plisséskjørtet. Da jeg fikk bunaden min var det litt "kjerringaktig" med plissé, men nå ser det ut til å ha fått en renessanse og at ullstakk er det mest kjerringaktige.

Jeg synes bunaden er nydelig, uansett skjørt, og kunne tenkt meg at min datter ville ha bunaden. Hun er konfirmant om et par år, og vi har begynt tenkeprosessen. Mamma ha en sort jakke til og, veldig fin den og!

Gammel 06-05-12, 23:17   #5
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Jeg synes bunaden er nydelig, uansett skjørt, og kunne tenkt meg at min datter ville ha bunaden. Hun er konfirmant om et par år, og vi har begynt tenkeprosessen. Mamma ha en sort jakke til og, veldig fin den og!

Jeg synes også at alle de ulike stakkene er fine.
Jeg har sett sort jakke kun på bilde. Den ser fin ut, men kan vel ikke kombineres med ullsjalet? De som har silkesjal kan vel lettere kombinere?

Gammel 06-05-12, 23:18   #6
Krem

Standard

Jeg synes også at alle de ulike stakkene er fine.
Jeg har sett sort jakke kun på bilde. Den ser fin ut, men kan vel ikke kombineres med ullsjalet? De som har silkesjal kan vel lettere kombinere?

Hun bruker den ikke med ullsjalet nei.

Gammel 06-05-12, 23:45   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Enig i trenden, Hattifnatten, om enn jeg personlig aldri kommer til å synes særlig om plisséstakken. Rynkestakken er en udødelig klassiker da. Selv skal jeg sy meg stripestakk til høsten.

Gammel 06-05-12, 22:58   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Rogalandsbunad. Mønsteret heter "Jelsa". Min er svart.

Takk, Niobe. Min er også svart.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 23:16   #9
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har akkurat fått denne, det er ikke bunad men festdrakt. Lises festdrakt heter den. Er kjempe fornøyd.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 00:14   #10
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min er vel nokså lik denne, ble plutselig litt usikker.

Gammel 08-05-12, 14:28   #11
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har Røykendrakt. (ikke meg på bildet)

Gammel 08-05-12, 16:27   #12
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sånn har jeg bare med litt andre detaljer i broderiene:

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 17:06   #13
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg har blå nordlandsbunad, men lurer på om ikke jeg skal ønske meg Åmli-bunad til jeg blir 40 (det er en stund til, så jeg og andre kan få spart opp pengene).

Da jeg var 15 tenkte jeg litt praktisk i forhold til hvilken bunad jeg kunne få mast meg til i konfirmasjonsgave, og da var Nordlandsbunaden en del rimeligere.
I tillegg til at jeg syntes den var mye finere enn den alle andre hadde.
Her i Oslo føles det imidlertid litt annerledes , selv om jeg fortsatt synes den er fin og er stolt av den.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.