Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-12, 22:36   #541
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Pizza med parmaskinke, rødløk og oliven. Juksepizza, jeg har oppdaget frosne pizzabunner med tomatsaus på Rimi. De er helt ok når man har litt dårlig tid, selv om de selvsagt ikke smaker helt som hjemmelaget.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 28-04-12, 22:40   #542
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Kyllingwok og nudler

Gammel 28-04-12, 22:40   #543
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt Kylling Kiev med fløtegratinerte poteter og aspargesbønner.

Gammel 28-04-12, 23:47   #544
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjemmelaget pizza.

Sissel er aktiv nå  
Gammel 29-04-12, 02:00   #545
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Idag hadde vi risengrynsgrøt til middag og karrisuppe til kvelds. I morgen blir det kjøttkaker med poteter, brun saus og stuet nykål.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 29-04-12, 02:10   #546
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Pizza med parmaskinke, rødløk og oliven. Juksepizza, jeg har oppdaget frosne pizzabunner med tomatsaus på Rimi. De er helt ok når man har litt dårlig tid, selv om de selvsagt ikke smaker helt som hjemmelaget.

De er helt fantastiske, og til og med min nazipizzabaker-mann (italiener) som baker verdens beste pizza, synes denne er såpass på god og på linje med hans hjemmelagde at han aldri gidder å lage pizza lenger. /.
Jeg synes hans er hakket bedre, men denne er jo helt fantastisk digg. Knallgod saus og skikkelig god bunn. Jeg pleier å kjøpe hele beholdningen når de får dem inn på Rimi, de tror det har klikket for meg. Men det er den eneste veganske frossenpizzaen som finnes i Norge, så jeg liker å vite at jeg alltid har et lager av den hjemme, hehe.

Gammel 29-04-12, 09:21   #547
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Salat i dag, med diverse naturris, bacon, salat osv

Nip er ikke aktiv  
Gammel 29-04-12, 09:48   #548
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

I går oppdaget jeg hvor enkelt det faktisk går ann å gjøre det. Innser at jeg virkelig ikke kan mye om å lage mat, at det faktisk ikke trenger å være så avansert hver gang. Kjøpte lapskaus/suppeblanding og kjøttboller og lagde en superenkel, men overraskende god suppe. Neste gang får jeg vel avansere med suppekjøtt i tillegg.

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 29-04-12, 13:18   #549
Sissel

Sissel sin avatar

Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal i bursdag hos mamma, og får servert oksesteik.

Sissel er aktiv nå  
Gammel 30-04-12, 12:07   #550
silje
Superduperaktiv

silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Spaghetti, desverre.*ikkegladipasta*

silje er ikke aktiv  
Gammel 30-04-12, 12:11   #551
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde pizza i går, og da ønsket lillebror seg tomatsuppe, så kanskje vi må ha det i dag.

Gammel 01-05-12, 02:37   #552
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Filosofen og jeg hadde et ærend i sentrum, så vi spiste på thailands restaurant. Mann og minsten spiste kjøttkakerester fra igår.
I morgen blir det pasta Carbonara. På skikkelig vis og med fersk pasta.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 01-05-12, 12:21   #553
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Lettsaltet torsk med poteter, masse bacon og baconfett, og kokte gulrøtter.

Gammel 08-05-12, 02:36   #554
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

De er helt fantastiske, og til og med min nazipizzabaker-mann (italiener) som baker verdens beste pizza, synes denne er såpass på god og på linje med hans hjemmelagde at han aldri gidder å lage pizza lenger. /.
Jeg synes hans er hakket bedre, men denne er jo helt fantastisk digg. Knallgod saus og skikkelig god bunn. Jeg pleier å kjøpe hele beholdningen når de får dem inn på Rimi, de tror det har klikket for meg. Men det er den eneste veganske frossenpizzaen som finnes i Norge, så jeg liker å vite at jeg alltid har et lager av den hjemme, hehe.

De er gode altså! Jeg prøvde dem igjen i helgen, og tror heller ikke jeg gidder å bake pizza så ofte lenger, jeg spurte jo deg om tips for en stund siden, men når jeg kan få gjort det såpass lettvint frister det ikke. Dessuten er de jo fullstendig uten tilsetningsstoffer. Denne gangen forstekte jeg dem i noen få minutter, la deretter på litt krydder, litt revet mozzarella, og den sedvanlige skinken, rødløken og olivenene. Og ruccolasalat. Veldig godt.

I dag har vi hatt laks og jordbær. Jeg har aldri laget laksepakker før, men dét skal jeg jammen meg gjøre igjen, til tross for at det ikke akkurat var så lekkert på tallerkenen med all den folien. Jeg brukte olivenolje, sitronsaft, maldonsalt og pepper, gulrot, rødløk, vårløk, sukkererter, tomatskiver, aspargestopper, smørklatt og sitronskiver. Kokte mandelpoteter og matyoghurt ved siden av (og et glass rosevin), og jordbær og is til dessert. Og espresso. Og enda et glass rose. Jeg er så mett at jeg ikke får sove.

Bare spør hvis noen lurer på flere detaljer lissom.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 08-05-12, 10:35   #555
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

I dag skal vi ha wok med restene av svinesteiken fra i går. masse deilige grønnsaker og en eller annen god saus på.

Gammel 08-05-12, 10:46   #556
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

I dag blir det laksewrap. Siden jeg er hjemme med sykt barn og har tid, vurderer jeg å lage gulrotsuppe til forrett.

Gammel 08-05-12, 11:17   #557
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bra med detaljert middagslaging, altså.
I går var det ultratravelst så da ble det superlettvindt lapskaus etter tips herinne: lapskausblanding, kjøttkaker fra fryseren som mamma har laget engang, 2 pakker saus, og vips.

I dag blir det Kapteinens fyllte rødspette, ris, gulrøtter og brokkoli. Og en Toro fiskesaus.

Vi lager deigen til hjemmelaget pizza med brødbakemaskinen. Hever og blir superfin. Bruker brødbakemaskinen til alt av gjerdeig; boller, pizzadeig og rundstykker. Alt utenom til brød. Det blir bare tørt og hardt.

Gammel 08-05-12, 20:46   #558
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde mormor på middag i dag. Hjemmelagde kjøttkaker med makaroni/kålstuing med litt grønnsaker i og rosenkål + hjemmelaget brun saus

Nip er ikke aktiv  
Gammel 08-05-12, 20:47   #559
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kylling tikka masala med rajta og nanbrød

Gammel 08-05-12, 21:03   #560
Sissel

Sissel sin avatar

Standard

Lasagne med hvitløksbrød.

Sissel er aktiv nå  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.