Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-12, 22:06   #10
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Selvsagt. På den andre siden vil jeg nok tenke at "Jeg er glad jeg stort sett var glad og fornøyd og trivdes" og ikke "Pokker, jeg har hatt det så kjipt og mistrivdes alltid fordi jeg ikke greide å gjøre det trivelig rundt meg". For å sette det litt på spissen.

Selvsagt. Og jeg trives altså rot eller ikke rot. Derfor prioriterer jeg andre ting enn å rydde mye og ofte. Vasking holdes på et nivå hvor bad og kjøkken stort sett alltid er rent og resten av huset er rent innimellom.

For OSS er det riktig prioritering, og jeg nekter å gjøre det annerledes fordi folk mener at jeg burde lære ungene mine å ikke ha bunker av ting liggende rundt omkring. Det er mye jeg vil lære ungene mine, men om det ligger bunker i huset deres eller ikke når de blir voksne, kommer jeg virkelig ikke til å bry meg om. Jeg har forøvrig full kontroll på hvor ting er selv om det er rotete (det gjelder både i huset og på pulten på jobb...).

Jeg er der at jeg synes litt synd på folk som MÅ ha det ryddig for å trives, det betyr at de ikke trives i mitt hjem for eksempel. Hvis folk av den grunn dropper å komme på besøk, er det synd, men vi har fryktelig mye besøk så det ser ikke ut til at det har stoppet noen foreløpig.

Og apan, vi er en travel trebarnsfamilie som alltid har fungert godt i et rotete hus. Sønnen min har ikke glemt en lekse eller en bok han skal ha med på skolen, vi har så godt som alltid med det som skal være med i barnehagen, jeg har aldri fått purring på en regning eller fra biblioteket, jeg får aldri bøker fra bokklubber fordi jeg har glemt å avbestille, osv. Det går an å ha orden i hodet uten å ha det i huset. Bunken vår på kjøkkenet er stor, men jeg vet akkurat hva som er i den. Kalenderen er full, og jeg vet akkurat hva som står på den. Det er rett og slett helt uproblematisk.

Sist redigert av oslo78 : 17-04-12 kl 22:13.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.