|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?Etter at ungene er i seng, bruker vi begge 30-60 minutter på div. husarbeid hver dag. Rydder bort leker, bretter klær, tømmer oppvaskmaskina osv. Støvsuger hver dag (har hund). Dermed gjenstår det bare å vaske over gulvene og skifte på sengene når helga kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?
Dette greier jeg ikke forstå. Vi bruker også noe sånt hver dag etter at ungene er lagt. I alle fall en halvtime. Når tørker dere støv? Når vasker dere kjøkkenbenker og skapdører? Når vasker dere oppvaskkum? Badevask? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Søt og rar
|
Jeg tørker av kjøkkenbenkene og skapdørene sammen med oppvasken som jeg likevel må ta stort sett hver dag. Og da vasker jeg selvfølgelig oppvaskkummen også. Da rekker det aldri å bli halvskittent engang.
![]() |
#4 |
I mål
|
Jeg tørker selvsagt også kjøkkenbenken når vi vasker opp og rydder og slikt, men for å ta den ordentlig må jo alt fjernes fra benken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ekstremt trøtt
|
Kjøkkenbenker blir vasket hver gang kjøkkenet blir brukt, altså mange ganger om dagen. Oppvaskkum blir vasket ca en gang om dagen, som regel etter middag.
Skapdørene på kjøkkenet må vaskes mye oftere enn ett par ganger i halvåret her. Jeg gjør det 1-2 ganger i mnd tipper jeg. Inni skapene derimot...
Det løses ved å ikke ha minimalt med ting på benkene. Jeg liker ikke å ha ting på benkene og det gjør det utrolig mye enklere å holde det reint.
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
Ja når trenger man egentlig å vaske skapdører?
![]() |
#7 |
I mål
|
Tja, ikke annenhver uke, men et par ganger i halvåret i alle fall? Litt avhengig av skapdørenes farge selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg gjør nok noe sånt jeg også når jeg tenker meg om. Flekker her og der tar jeg når jeg ser dem, rett og slett. Benken tørker jeg over hver kveld.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|