Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

[2012] S.O.S - BH-hjelpen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 12:36   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [2012] S.O.S - BH-hjelpen

Jeg bruker 75D og noen ganger 80D. Det er jo enorm forskjell på hvordan ulike bh-er sitter på og former, og hvor behagelige de er. Jeg har vært et par ganger i gode undertøysbutikker (bl.a. LaLina og en i London), og blitt målt og fått forslag til hva som passer, men jeg syns ærlig talt jeg klarer å finne ut det like bra selv. Hvis man har større pupper er det mer stapp- og dytt- potensiale, og det er de vel ofte flinke på i sånne butikker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 21:34   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært på Change og fått sånn passelig bra hjelp. De så fine ut der og da, men i bruk fungerer de ikke optimalt. Jeg har lurt på hvor jeg bør dra og ser jeg har fått svaret i denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg bruker 75D og noen ganger 80D. Det er jo enorm forskjell på hvordan ulike bh-er sitter på og former, og hvor behagelige de er. Jeg har vært et par ganger i gode undertøysbutikker (bl.a. LaLina og en i London), og blitt målt og fått forslag til hva som passer, men jeg syns ærlig talt jeg klarer å finne ut det like bra selv. Hvis man har større pupper er det mer stapp- og dytt- potensiale, og det er de vel ofte flinke på i sånne butikker.

Men det er jo akkurtat det det dreier seg om, så jeg er vel ikke så veldig snurt . Jeg husker jeg rimelig da jeg mente damen hadde funnet frem for stor cup og hun ba meg "dra frem pupp fra under armen".

Gammel 10-04-12, 21:38   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg husker jeg rimelig da jeg mente damen hadde funnet frem for stor cup og hun ba meg "dra frem pupp fra under armen".

Men bare så dere er advart. På Lalina så ber de deg ikke om å dra puppen frem fra under armen. Det gjør det for deg!

Men resultatet blir bra. Jeg lover.

Heldigvis har de doble prøverom. Altså får du ta på den bh'en på egenhånd i det innerste og når de "hjelper" deg så står de i det ytteste prøverommet.

Gammel 10-04-12, 22:04   #4
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Heldigvis har de doble prøverom. Altså får du ta på den bh'en på egenhånd i det innerste og når de "hjelper" deg så står de i det ytteste prøverommet.

"Hjelper".

Er det da slik at jeg med mine 70C ikke har så mye å hente på et slikt sted? Kan man få målt seg skikkelig andre steder også? Jeg finner jo BHer på HM altså, men har strengt tatt aldri blitt målt.

Gammel 10-04-12, 22:20   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

"Hjelper".

Er det da slik at jeg med mine 70C ikke har så mye å hente på et slikt sted? Kan man få målt seg skikkelig andre steder også? Jeg finner jo BHer på HM altså, men har strengt tatt aldri blitt målt.

Det kan sikkert hende at de gir deg en annen størrelse, f.eks. Jeg tror det var en slags vikar jeg påtraff - jeg ble vel knapt ordentlig målt. Change måler også, og Triumph-butikkene. Mitt tips er at du kanskje ikke trenger å bruke fullt så mye penger som man gjør på la Lina. (jeg er 70b, forresten, og finner ofte ikke størrelsen min på hm. De har nemlig bestemt seg for å produsere både 70a og 70c, men konsekvent hoppe over meg. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 08:53   #6
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det kan sikkert hende at de gir deg en annen størrelse, f.eks. Jeg tror det var en slags vikar jeg påtraff - jeg ble vel knapt ordentlig målt. Change måler også, og Triumph-butikkene. Mitt tips er at du kanskje ikke trenger å bruke fullt så mye penger som man gjør på la Lina. (jeg er 70b, forresten, og finner ofte ikke størrelsen min på hm. De har nemlig bestemt seg for å produsere både 70a og 70c, men konsekvent hoppe over meg. )

Du er sikker på du ikke er 65C da? Opp i cup, ned i omkrets.. Jeg kan liksom ikke skjønne at vi to skal ha samme omkrets, du er da en del mindre enn meg sånn jevnt over? Jaja. Jeg finner i det minst min størrelse her i Norge (hvis det er riktig at jeg er 70C da ), men i USA slet jeg jo, som du vet. Da jeg endelig fant ut at det var 34C som var størrelsen min fant jeg ingen BHer nesten og på Victoria's Secret fikk jeg beskjed om at det var en ukurant størrelse. Vi er nok bare litt freaks, du og jeg.

Gammel 11-04-12, 09:20   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Du er sikker på du ikke er 65C da? Opp i cup, ned i omkrets.. Jeg kan liksom ikke skjønne at vi to skal ha samme omkrets, du er da en del mindre enn meg sånn jevnt over? Jaja. Jeg finner i det minst min størrelse her i Norge (hvis det er riktig at jeg er 70C da ), men i USA slet jeg jo, som du vet. Da jeg endelig fant ut at det var 34C som var størrelsen min fant jeg ingen BHer nesten og på Victoria's Secret fikk jeg beskjed om at det var en ukurant størrelse. Vi er nok bare litt freaks, du og jeg.

Nei, jeg er da ikke mindre enn deg (annet enn i cupen, da). 65C kan gå, men jeg har ingen interesse av å nesten bli kvalt. Ukurant størrelse, du! Men jepp, jeg føler meg litt freak-aktig.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.