Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er å rose noe implisitt å kritisere noe annet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-12, 18:19   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er å rose noe implisitt å kritisere noe annet?

Minner meg om ei jeg bare kjente fra skolen, som jeg møtte ute på byen. Hun kjente meg ikke igjen, før hun utbrøt: "Hæ, Elise, er det DEG? Jeg visste ikke at DU kunne bli så... så... PEN!?!?"

(Jeg ble ikke fornærmet jeg altså, og synes forsåvidt det er greit at jeg ser bedre ut på fest enn på skolen, men da jeg fortalte det til noen andre mente de at det absolutt var grunn til å være fornærmet.)

Jeg skjønner hva du mener, og det er skummelt å rose folks vekttap, f.eks. Men å si at noen er hyggelige, det skjønner jeg ikke at kan bli feil.

Gammel 05-04-12, 20:40   #2
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er å rose noe implisitt å kritisere noe annet?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Minner meg om ei jeg bare kjente fra skolen, som jeg møtte ute på byen. Hun kjente meg ikke igjen, før hun utbrøt: "Hæ, Elise, er det DEG? Jeg visste ikke at DU kunne bli så... så... PEN!?!?"

Eller min alltid like elskelige stemor da jeg nettopp hadde fått mitt første barn: "Tenk at du er en så GOD MOR, Karima! Det hadde jeg ALDRI trodd!!!"

Eh. Takk. Tror jeg.

Etter 20 år vet jeg fortsatt ikke sikkert om hun gjør det med vilje eller ikke. Starter alltid ut med godvilje, men etter som dagene går og hun fyller kvota si, vokser følelsen av at hun forkler kritikken sin i komplimenter og ikke motsatt.

Sist redigert av Karima : 05-04-12 kl 20:41. Årsak: barn, ikke mor
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.