Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-12, 14:04   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

De fleste overgripere bruker jo andre metoder enn vold, slag og binding. Det de gjør med manipulering og sleske trusler er like fullt ekstrem vold.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 14:06   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

De fleste overgripere bruker jo andre metoder enn vold, slag og binding. Det de gjør med manipulering og sleske trusler er like fullt ekstrem vold.

Jepp.

Jeg vet ikke om det er relevant, men ifølge krisesenteret jeg sokner til så er det mest vanlig å bruke fysisk vold inntil maktbalansen er ødelagt i forholdet. Når den ene er banket nok til å underkaste seg så stanser den fysiske volden ofte helt opp fordi den ikke trengs mer. Her vil jo en ubalanse være ekstrem fra start.

Gammel 03-04-12, 14:21   #3
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Media har ingen plikt til å trykke/vise alt han kommer med. Det er kvalmende hvordan han får holde på kun for at aviser og tv skal tjene penger. Hvor er etikken hen?

"Smi mens liket er varmt" sang Ø. Sunde for mange år siden. Fortsatt aktuelt i dag, dessverre.

Media er media.
Jeg fatter ikke at Øygard ikke ser at at han er i ferd med å grave sin egen grav. For hver gang han går ut i media med sine "forklaringer" gjør han det bare verre. Han må ha ekstremt dårlige rådgivere.

Men det stemmer forøvrig med hva enkelte har vært inne på før i denne tråden. Han virker til å ha en urokkelig tro på sin egen makt og påvirkningskraft, og da er det vel logisk for ham å bruke media fordi han mener at troverdigheten hans er svært høy.
Vel, det er alltid en tabbe å undervurdere folks kritiske sans.

Note er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 14:32   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes faktisk det amerikanske begrepet "statutory rape" er veldig dekkende. Poenget med å bruke voldtektsbegrept er jo at sex ikke er frivillig om den ene parten er mindreårig. At seksuell omgang med en mindreårig uansett regnes som vold synes jeg er helt OK.

Når det gjelder denne saken er jeg fasinert over at de får lov å prosedere saken i media. I og med at forsvaret er at barnet har løyet så får de faktisk lov å ærekrenke offeret i full offentlighet.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 14:46   #5
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Her er en artikkel som gir god oversikt over saken, synes jeg: http://www.gd.no/nyheter/article5991624.ece

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.