Sv: Billige familieferier?
Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.
Jeg, for min del, kunne aldri tenkt meg å feriere i typen "enkel hytte", uten innlagt vann, strøm, langt fra parkeringsplass, osv. Men jeg omtaler det ikke som "hyttehelvete" likevel. Jeg synes det er nedlatende å omtale andres ferier på den måten.
Åh , hva du går glipp av!
Og etter etpar dager går DS-ene tom for strøm uten mulighet til lading. Ah... nye opplevelser for barna også Og for de voksne - hvis det er dekning går jo mobilen tom en gang også.
(også er forresten det billig, denne typen ferie)
Men dette er noe JEG liker. At andre kaller det et helvete bryr meg midt i ryggen, siden det er jeg som skal feriere sånn.
Og hvis jeg synes det høres ut som et aldri så lite feriehelvete å dra til syden midt i fellesferien, med folkestimler, 30+-grader og klovner og svenska og AI, hvorfor skal ikke jeg få lov til å si at _jeg_ synes det for _meg_ ville være et lite helvete? Jeg skjønner ikke helt det jeg.
Det dømmer da ingen andre, sier ikke noe om deres valg eller forutsetninger eller noenting. Det sier noe om min situasjon, mine valg, mine forutsetninger.
f.eks kan jeg si at "AI fremstår for meg som et rent lite helvete" fordi lillegutt har cøliaki og melkeallergi.
Eller det kan være fordi andre grunner gjør at det for meg fremstår som et rent lite helvete å slippe barnet mitt løs blant 798-ish mennesker rundt et overfylt badebasseng eller på en strand. Himmerik, derimot, er en øde øy i Oslofjorden - hvor jeg kan si "løp! svøm! Skrik og hoi alt du vil! Så sitter jeg her med bubblissen min imens 
Så sorry hvis jeg kaller det for "charterhelvetet", men da er det isåfall "mitt charterhelvete" jeg snakker om.
|