Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som IKKE er redde for MUK?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-12, 15:38   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?

Dette synes jeg er en veldig grei måte å se saken:

Sitat:

Ernæringsprofessor ved Universitetet i Ås, Birger Svihus, har heller ingenting imot MUK.

- Det er en veldig bra måte å utnytte ressursene på. Et av de største problemene vi har her til lands er jo at altfor mye mat kastes, mener Svihus.

Jeg er lei av at vi skal ha perfekt mat hele tiden. Perfekte grønnsaker, perfekt kjøtt. Jeg ble ganske så sjokkert av en tråd for en stund siden der flere sa at de skjærte av og kastet den delen av osten som hadde ligget ut mot plastembalasjen. Ja, vi bor i et rikt land, men å kaste så mye brukbar mat som vi gjør er pinlig, synes jeg.

Nei, MUK er en måte å utnytte slaktet på som jeg synes er helt fin, så lenge regelverket følges.

Gammel 29-03-12, 15:40   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dette synes jeg er en veldig grei måte å se saken:

Jeg er lei av at vi skal ha perfekt mat hele tiden. Perfekte grønnsaker, perfekt kjøtt. Jeg ble ganske så sjokkert av en tråd for en stund siden der flere sa at de skjærte av og kastet den delen av osten som hadde ligget ut mot plastembalasjen. Ja, vi bor i et rikt land, men å kaste så mye brukbar mat som vi gjør er pinlig, synes jeg.

Nei, MUK er en måte å utnytte slaktet på som jeg synes er helt fin, så lenge regelverket følges.

Dette oppsummerer min holdning også.

Gammel 29-03-12, 19:38   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Veldig enig.

Gammel 29-03-12, 21:05   #4
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det første laget av osten smaker jo plast, ingen får tvinge meg til å spise den fordi jeg skal være pk, da kan jeg heller ta to skiver mindre ost på skiven. (Har gått glipp av ostetråden).
Til gjengjeld kaster vi faktisk lite mat totalt sett, vi bruker rester, er oppfinnsomme og tenker matøkonomisk.

Hvordan kan økologisk være jåleri?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.