Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Volvo V50 eller Toyota Prius?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-12, 14:53   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volvo V50 eller Toyota Prius?

Jeg har Prius! Veldig fornøyd med den, men grunnen til at jeg har den er hverken miljøhensyn eller noe annet, det er rett og slett at jeg bestemte meg for å kjøpe Toyota fordi de er kjent for å være driftssikre, ligger i et prissjikt jeg hadde råd til, og at å plukke ut ett merke gjorde det lettere å bestemme seg
Så begynte jeg på den minste størrelsen og jobbet meg oppover, og da var det toyota Prius som passet best til mine formål.

Av positive ting:
* den oppfører seg pent på glatta
* lett å kjøre. trykk "på" og kjør, ikke noe mer hassle med gir og sånt
* driftsikker
* jeg sitter veldig godt. Lillegutt har gooood plass i baksetet til bein og hva det måtte være. Baksetet er delt så man kan legge ned ting.
* tja, ellers? Den er relativt grei på bensin/mil, og jeg er veldig glad i den. Jeg liker å kjøre den
* suveren både på småturer og langkjøring
* Den _er_ jo veldig stille da

Av ankepunkter:
* den er _ikke_ veldig sprek. Det passer meg helt fint, men det er den altså ikke
* den er ikke så veldig gnien på bensinen som den vil ha det til. Vinterdekk, takgrind, får det fort opp. Nå har jeg en eldre modell så det er mulig det er blitt bedre, men forbruksmessig bruker min like mye bensin som en dyrere bensinbesparende bil som _ikke_ er hybrid
* batteriet går fort tomt under køkjøring. Etter 10min slår bensinmotoren inn og da drar den på ekstra for å fylle opp batteriet igjen, så da går vinninga opp i spinninga på en måte
* den er veeeeldig lang, uten at bagasjerommet er noe spesielt romslig av den grunn. Dette fordi taket er så lavt. Altså det er god plass baki der, men ikke så god plass som man skulle trodd ut fra hvor lang bilen er. Men så er det veldig god plass i baksetet også, det spiser jo noe av det.
* den har ikke mulighet for hengerfeste
* folk hører den ikke. Den kan ikke ruses, og den går så stille at man føler seg som et stealth-jagerfly på tokt der man sniker seg inn bak intetanende søndagsturgåere. Tuter man skvetter de jo veggimellom, siden de ikke har hørt bilen i utgangspunktet. Så jeg har ved flere anledninger åpnet vinduet og ropt, for å ikke skremme på folk hjerteinfarkt . Man må kjøre veldig forsiktig med den, siden folk bortimot umotivert vemer ut foran den - det er tydelig at vi tar mye av trafikkbildet på hørselen . Jeg har sågar opplevd ei jente som gikk MOT meg og tekstet i en telefon, hun gikk rett på bilen siden hun ikke så opp - og ikke hørte den.
* det at den hverken er veldig sprek eller har mulighet til å ruse/har automatgir gjør at den oppfører seg litt annerledes på glatta en hvertfall jeg er vant til. Det var en tilvenningssak

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.