Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplass

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-12, 12:49   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplass

Jeg har lest svarene med stor interesse! Det blir nok til at vi går for full plass første året (jeg tror nemlig det er slik som Obelix sier, at det bare finnes et visst antall halvdagsplasser, og at man ikke kan endre på dette i løpet av året), og så ser vi det an til neste år.

Det første året får de drosje til skolen pga lang vei. (Dette er altså i Oslo, innenfor bomringen!) Så det er sikkert greit at hun har full plass, som de andre. Vi står jo uansett fritt til å hente henne tidligere når hun/vi ønsker dette.

Tusen takk for innspill og svar!

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 14:52   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Det første året får de drosje til skolen pga lang vei. (Dette er altså i Oslo, innenfor bomringen!)

Er det mulig a? Jeg synes skolene ligger tett som hagl innenfor bomringen. Men vi bor jo på den andre siden av byen.

Gammel 14-03-12, 15:05   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som får drosje hos oss får kun drosje til skolen starter og når skolen er ferdig. Ikke når de skal på sfo før og etter skolen eller leksehjelp før eller etter skolen. Da gjelder ikke skyssordningen. Skal de på sfo så må foreldrene selv sørge for henting og levering selv om ungene har krav på skoleskyss.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:23   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

De som får drosje hos oss får kun drosje til skolen starter og når skolen er ferdig. Ikke når de skal på sfo før og etter skolen eller leksehjelp før eller etter skolen. Da gjelder ikke skyssordningen. Skal de på sfo så må foreldrene selv sørge for henting og levering selv om ungene har krav på skoleskyss.

Sånn er det ikke her.Her er det to tidspunkt, det ene er rett etter skolen er slutt og det andre er rett etter sfo stenger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 15:08   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det mulig a? Jeg synes skolene ligger tett som hagl innenfor bomringen. Men vi bor jo på den andre siden av byen.

Det er faktisk ganske langt til skolen til Ullungen. Skjønner godt de får drosje det første året. Dessuten er det ikke noe skolevei å rope hurra for.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 15:15   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det er faktisk ganske langt til skolen til Ullungen. Skjønner godt de får drosje det første året. Dessuten er det ikke noe skolevei å rope hurra for.

Det er ikke ment som kritikk på noe vis. Jeg bare ble overrasket. Jeg synes at skolene ligger veldig tett her vi bor, og trodde det var sånn overalt i såpass sentrale strøk.

Gammel 14-03-12, 15:17   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke ment som kritikk på noe vis. Jeg bare ble overrasket. Jeg synes at skolene ligger veldig tett her vi bor, og trodde det var sånn overalt i såpass sentrale strøk.

Skjønte det, og når jeg leser det jeg skrev skjønner jeg at det kunne virke som om jeg syntes det var kritikk.
Ville bare opplyse om at det er langt, det er bratt og lite oversiktlig skolevei store deler av veien.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 15:58   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Ikke sant?! Jeg ante ikke at det var slik da vi flyttet hit; (forholdsvis) sentralt i Oslo trodde jeg ikke noen hadde så lang skolevei. Men skolen de sokner til her ligger nesten 4 km unna (de som bor bare et lite stykke videre får buss/drosje alle skoleårene). Veien er, som Obelix sier, også ganske skummel - men nå skal heldigvis fartsgrensen settes ned på en av veiene langs ruten.

Heldigvis er det mange barn her som begynner sammen, så de blir en stor gjeng. Det er vanlig med følgegrupper fra 2. klasse, når de ikke får skoledrosje lenger.

Skoleveien er det eneste jeg ikke er vilt begeistret for her vi bor, og alle sier at det går mye bedre enn fryktet. Så jeg velger min vanlige strategi: Å grue meg masse, slik at jeg sikkert blir positivt overrasket.

P.S. Tjorven, jeg trodde vi bodde på samme side av byen, jeg. Bare du litt nærmere sentrum en meg?

Gammel 14-03-12, 16:05   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

P.S. Tjorven, jeg trodde vi bodde på samme side av byen, jeg. Bare du litt nærmere sentrum en meg?

Godt mulig. Jeg har sikkert bare innbilt meg at du bor på vestkanten; uten at jeg vet noe om hvorfor jeg trodde det.

Gammel 14-03-12, 16:14   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lest svarene med stor interesse! Det blir nok til at vi går for full plass første året (jeg tror nemlig det er slik som Obelix sier, at det bare finnes et visst antall halvdagsplasser, og at man ikke kan endre på dette i løpet av året), og så ser vi det an til neste år.

Det første året får de drosje til skolen pga lang vei. (Dette er altså i Oslo, innenfor bomringen!) Så det er sikkert greit at hun har full plass, som de andre. Vi står jo uansett fritt til å hente henne tidligere når hun/vi ønsker dette.

Tusen takk for innspill og svar!

Har du sjekket om det gjelder når de går på sfo?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Sånn er det nemlig her og. Ungene her har hatt krav på taxi i 1.klasse, men vi har ikke benyttet oss av det siden de har gått på sfo.

Gammel 14-03-12, 16:20   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Har du sjekket om det gjelder når de går på sfo?

Jepp, det går flere drosjer både om morgenen og ettermiddagen. Slik vi har tenkt det vil hun ta den som går rett til skolen om morgenen og etter SFO om ettermiddagen.

Gammel 14-03-12, 16:23   #12
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, det går flere drosjer både om morgenen og ettermiddagen. Slik vi har tenkt det vil hun ta den som går rett til skolen om morgenen og etter SFO om ettermiddagen.

Så bra. Det er jo ett mye bedre opplegg enn her.

Gammel 14-03-12, 16:18   #13
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Godt mulig. Jeg har sikkert bare innbilt meg at du bor på vestkanten; uten at jeg vet noe om hvorfor jeg trodde det.

Det var det jeg var redd for, og ville rette opp i; at du av en eller annen grunn trodde jeg var vestkantdame.

Gammel 14-03-12, 16:23   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Det var det jeg var redd for, og ville rette opp i; at du av en eller annen grunn trodde jeg var vestkantdame.

Ja, for det hadde jo vært alldeles forferdelig.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.