Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Harr'u tampongkort?"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-12, 21:51   #61
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Akkurat, Zoe! Og hva når når jeg må svare nei om noen år? Skal hele Kiwi vite at jeg er i overgangsalderen?

Gammel 09-03-12, 21:53   #62
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Virkelig??

Jeg tenker helt

Hm - hva reagerer du på? Er ikke mangel på skamfullhet over egen kropp og eget sexliv et gode?

Gammel 09-03-12, 21:53   #63
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Blodbong! For et grusomt og heslig passende ord.

Ikke sant? Jeg trodde "kjøttbind", som jeg fant her inne for en stund siden, var det verste ordet jeg visste om, men "blodbong" lyder hakket verre. Og jeg er ikke udelt stolt over å ha tenkt ordet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 21:59   #64
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hm - hva reagerer du på? Er ikke mangel på skamfullhet over egen kropp og eget sexliv et gode?

Joda, sikkert. Jeg bare leste fort og syntes det virket litt rart hevde at mangel på skam er et ubetinget gode. Men i denne settingen i denne diskusjonen har du sikkert rett.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 22:03   #65
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Joda, sikkert. Jeg bare leste fort og syntes det virket litt rart hevde at mangel på skam er et ubetinget gode. Men i denne settingen i denne diskusjonen har du sikkert rett.

Ja, det var skam over egen kropp jeg tenkte på, ja - mangel på skam i det store og hele ville kanskje vært en smule dysfunksjonelt.

Gammel 09-03-12, 22:04   #66
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tenker at det er stor forskjell på skamfullhet og det å ivareta privatsoner. Jeg tror det på mange måter er sunt å kunne ha en intimsone, både fysisk og mentalt. Å ha intimsone og privatsone betyr ikke at man skjems over egen kropp.

Jeg har et særdeles avslappet forhold til det å handle tamponger ( Iphonen min foreslo gamlinger) , men jeg liker ikke at butikkansatte legger seg opp i det.

Gammel 09-03-12, 22:23   #67
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Det kan vel ikke være de helt store pengene å spare på dette heller?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 22:38   #68
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Har ikke, men skal vurdere det!

Gammel 10-03-12, 12:37   #69
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Akkurat, Zoe! Og hva når når jeg må svare nei om noen år? Skal hele Kiwi vite at jeg er i overgangsalderen?

Men atte - ingen spør deg da da vettu. Da trenger du jo ikke kjøpe det.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 13:22   #70
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, sånn ja!

Lenge siden jeg har kjøpt bleier, så jeg husket ikke helt hvordan det der foregikk...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 13:48   #71
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøper man truseinnlegg blir man jo spurt. Jeg synes det blir kleint jeg. Tilhører noe i livet mitt jeg sjelden fokuserer på med fremmede. Så så kjip er jeg.

Gammel 10-03-12, 13:54   #72
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Var på Kiwi i går, handlet tamponger.
Samtalen:
Eksp:Har du fått slik rosa kort???
Jeg: Hvilket rosa kort?
Eksp: Et slikt få hver 4. gratis kort?
Jeg: Nei
Eksp: Da skal du få ett av meg.
Jeg: Hva får jeg hver 4. gratis av da?
Eksp: eh.....slike derre ting vettu.
(Peker på tampongene mine)
Jeg:Åh, tamponger altså?
Eksp: ehhh...ja.

Må legge til at eksp var nok akkurat fyllt 18 og gutt. Og ikke helt komfertabel.

Gammel 10-03-12, 14:46   #73
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk også kort i går! Jenta i kassa var dreven. Spurte om jeg hadde rabattkort og bare ga meg ett da jeg sa nei. Jeg rakk nesten ikke registrere hva som skjedde.

Gammel 10-03-12, 15:47   #74
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med å sende med sjokolade når man handler tamponger? Da snakker vi avtale.

Gammel 10-03-12, 16:13   #75
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt snodig at noe så basic som bind og tamponger skal være så fryktelig pinlig. :enkel:

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 18:01   #76
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt snodig at noe så basic som bind og tamponger skal være så fryktelig pinlig. :enkel:

Jeg synes ikke det er "fryktelig pinlig". Jeg tror ikke noen har gitt uttrykk for at det skal være akkurat det.

Jeg synes det er snodigere (om man først skal sammenligne) om man ser på alle deler av livet som like lite privat. Jeg synes ikke det er flaut å kjøpe kondomer, men jeg kan synes det er flaut om det er tenåringsnaboen som sitter i kassa. det betyr ikke at jeg skammer meg over å ha sex, men jeg synes at kjøp av et sexrelatert produkt blir litt for privat når det er tenåringsnaboen som skal selge meg det.

Man må jo gjerne tenke at alt er så naturlig og greit og sånn og at - men jeg tror ikke vi kommer fra at vi alle må forholde oss til egne og andres intimsoner. Mensen og utflod og sånn kan fort bli litt awqward om det fusses rundt og det f.eks også er en i den andre enden som ikke er helt komfortabel i situasjonen (og sjansen er stor for det - det er mange tenåringer som jobber i dagligvarebutikker).

Jeg tror ingen i denne tråden tar sin død av kort og stempel og "harru sånn tamponkort"-spørsmål. Men kan kan jo godt diskutere ikke-så-veldig-store-problemstillinger også. Og jeg tror nok at mange vil forholde seg annerledes til et bind&tampong-avtale enn til en bleieavtale. Og jeg er ikke helt sikker på at det var riktig produkt å highlighte på denne måten. men hva vet jeg - kanskje menstruerende damer vil valfarte til Kiwibutikkene?

Gammel 10-03-12, 18:34   #77
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva med å sende med sjokolade når man handler tamponger? Da snakker vi avtale.

Jepp. Jeg fikk veldig god service av en ICA ansatt da jeg handlet: bind, sjokolade, paracet og nesespray. Tror han skjønte at hu der kødder man ikke med....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 19:51   #78
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg ser den. Det kan pinlig og påtrengende uansett hva det er når kassapersonalet mangler antenner.

Ja, det er sant. Vi er jo en stor familie og handler MASSE mat en gang i uka - det blir stadig kommentert av butikkpersonalet. "Så myyye dere skal ha da!" Kjempefestlig.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 20:09   #79
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Og nei, jeg vil absolutt ikke syns det var behagelig at nabogutten, som nettopp har fått seg jobb på nærkiwi, skal ha oversikt over mine innkjøp på det området. Forhåpentligvis er slipper jeg å tenke på det i ganske mange mnd.

Oversikt har han jo ikke, men han vil nok forstå at du kjøper bind regelmessig. Som når du er tom.

Jeg har ikke kiwi i nærheten lenger, men handler stundom i nærbutikken til bror, og da kommer jeg til å takke ja til et sånt kort uten betenkeligheter.

Gammel 10-03-12, 20:15   #80
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Altså. De som sitter i kassa har ikke noe mer oversikt over når dere kjøper bind selv om de har begynt med det rabattkortet altså. Også i tida før kort tok den ansatte tak i tampongpakken og førte den forbi bipperen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.