Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Invisible Children

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 20:01   #25
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Jeg ser absolutt det negative de har gjort og jeg vil egentlig ikke forsvare dem, men jeg føler at det kanskje blir litt ensidig kritikk her.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Privat engasjement er kjempefint, men når jeg skal hjelpe gjør jeg det primært for å nettopp hjelpe de som trenger det mest, ikke støtte noen fordi de har vært så greie å engasjere seg. Grunnen til at man skal støtte etablerte organisasjoner er jo nettopp fordi det er effektivt. Disse folka kunne jo faktisk valgt å legge kreftene sine i å lage en infodilm for en eksisterende hjelpeorganisasjon med massiv kunnskap om konflikten.

Men det var ikke her engasjemanget hans lå, han møtte en gutt som hadde vært med om noe grusomt og han bestemte seg for å gjøre noe med dette. Jeg ser ikke noe feil i å engasjere seg for en bestemt sak, i stedet for i bredden. Ikke heller å starte opp hjelpearbeid. Jeg har en tidligere kollega som engasjerer seg for i et barnhjem i Colombia. Han samler inn klær og penger. Er det feil også? Burde han ha gått via en større organisasjon?

Det er absolutt et mulder der ute og det er vanskelig å vite hva man skal støtte eller ikke. Jeg velger stort sett å kun støtte de etablerte, noen ganger gjør jeg et unntak.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns også det ble stilt et viktig spørsmål litt lenger opp her: ved å støtte amerikanske militærhandlinger i Uganda støtter man kanskje også at barnesoldater blir skutt. Har dere gjort dere opp en mening om det?

Det er selvsagt alt for ille om det er tilfelle. Jeg er ikke godt nok innsatt i saken for å vite om det finnes andre bedre måter å få tatt denne mannen på. Jeg håper at det at amerikanske soldater var der gjorde mindre ugang enn hva denne mannen har gjort, men det kan jeg selvsagt ikke vite. Det er synd at han ikke ble tatt og at han fikk en rettferdig rettsak.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.