Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hunder som går løs med eier

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 15:07   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Kie: Du skrev jo at man fikk holde seg til mer folketomme steder om man ble fornærmet over høflige spørsmål om hvorvidt man ønsket å hilse på fremmede hunder. Mulig jeg har misforstått hva du mente, men det står nå sånn i innlegget ditt.

For meg hadde et slikt spørsmål fra fremmede virket helt absurd og rart, men det hadde tross alt vært bedre enn å få en løs hun overraskende i fanget sånn som jeg ofte har opplevd.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 15:26   #2
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

For meg hadde et slikt spørsmål fra fremmede virket helt absurd og rart, men det hadde tross alt vært bedre enn å få en løs hun overraskende i fanget sånn som jeg ofte har opplevd.

Nettopp.
Jeg er rimelig sjenert av meg så jeg henvender meg ikke noe særlig til vilt fremmede på tur, for å si det mildt. Men om jeg tror at jeg f.eks. kan gå ut døra uten å møte på folk som faktisk gjør det, så har jeg forventninger som ikke er særlig realistiske. Skal jeg bli fornærmet over at folk har andre sperrer for når man tar kontakt enn det jeg har kommer jeg til å gå rundt og være fornærmet veldig mye og da er det kanskje lurt å heller justere forventningene og ta forbehold.

På den andre siden så er det ikke nødvendigvis alltid stas for hundeeiere at småbarnsforeldre forveksler hunden med en lekehest ungen kan henge rundt halsen på. Ikke fordi hunden nødvendigvis er aggressiv, men fordi man kanskje trener på noe, hunder helst ikke skal sittes på, dras i øret etc. Altså synes jeg det er flott at folk i det minste spør. Begge veier. Jeg ser på det som et tegn på respekt og et uttrykk for at man ønsker å ta hensyn.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.