Sv: Hunder som går løs med eier
Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

At du som hundeeier spør andre turgåere om de vil hilse på din hund? Hva i all verdn skal det være godt for???
Himmel. Snakk om å ta ting ut av sammenhengen. 
Som sagt; jeg spør ikke om sånt. Jeg snakker om hva jeg tror er realistisk å forvente. Ikke av meg, men når man beveger seg på steder der man møter mange slags folk.
For øvrig: Etter så mange negative karakteristikker jeg har lest om hundeeiere som sånn og slik, synes jeg det er ganske kjipt og lite etterrettelig å dra meg frem som eksempel på noen som bekrefter alle fordommer. Hvordan jeg er som hundeeier, hvilke friheter jeg eventuelt tar meg og hvilke forventninger jeg har til hundeløse når jeg ferdes ute vet dere ikke en dritt om og det har lite å gjøre med hva jeg mener er realistisk å forvente i det store og hele. Jeg kan ønske at ting er sånn og slik. Jeg kan til og med ha rett i at det ville være mest riktig. Men jeg lever i virkeligheten og justerer foreventningene mine til andres atferd etter det.
For alt dere vet kan jeg være enig med dere i hva som er mest ønskelig. Det at jeg ikke henvender meg til fremmede med spørsmål om hunden min får hilse bør kanskje være en indikasjon på det. Mest ønskelig og realistiske forventninger kan være to helt forskjellige ting.
Om vi kan snu på det: Min søster har en Rottweiler. Å gå tur med ham på kveldstid i helgene kan være en utfordring når man møter berusede folk som får det for seg at de skal tøffe seg for kompiser og vise at de ikke er redde for å herjeleke med en "farlig" hund. Det er ikke greit overhodet, men om hun tar med hunden sin på tur i sentrum natt til lørdag er det fortsatt urealistisk å forvente at dette ikke skjer.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|