Sv: Hunder som går løs med eier
Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.
Faktisk så skal hundeeier anta at det ikke er greit at hunden hilser på andre, og så skal hundeeier overlate initiativet til den andre om vedkommende ønsker at hunden skal hilse på. Er min mening. Vi som ikke har hund har faktisk kanskje ikke noe ønske om å forholde oss til hunder i det hele tatt når vi er ute og går tur. Og spesielt ikke når vi er sammen med barn som er livredde for hunder.
Det er ikke hunder man forholder seg til, men andre mennesker. Jeg kan ikke huske å ha spurt om hunden min får hilse så mange ganger selv, siden det som regel er folk som oppsøker den, men jeg synes "er det greit at?"-spørsmål er noe det blir litt i overkant sært å bli fornærmet over når man omgås andre folk. Tåler man ikke at andre henvender seg til en med høflige forespørsler ment for å ta hensyn bør man kanskje vurdere mer folketomme steder? 
Redigert for tillegg:
Jeg snakker om hvilke forventninger man har. Jeg tror det er urealistisk å ha så strenge forventninger til mange fremmede mennesker med veldig forskjellig utgangspunkt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Sist redigert av kie : 08-03-12 kl 13:21.
Årsak: La til presisering
|