Sv: Lysbakken-saken
Opprinnelig lagt inn av Darth, her.
Det skjønner ikke jeg heller. Det virker nesten som om han har fått en enda høyere stjerne i den harde kjernen ved å gå av etter uregelmentere håndteringeringer av bevilgninger til både en kompis og partikamerater. Forstå det den som kan. Det faktum at de velger Lysbakken til leder av SV gjør i større grad at jeg mister tiltro til partiet enn at Lysbakken gjorde noen feil.
Jeg mener også at så naiv og teit er man ikke - at man ikke sørger for at man ikke bevilger penger til kompisene sine når man er i en politisk maktposisjon, det burde være barnelærdom, og her tror jeg at politikere ut mot venstre har en annen oppfatning av hva som er greit enn mange andre har.
Samtidig er det vel en hårfin linje mellom dette og å påvirke prosessene i den retning man ønsker når man er i posisjon. Det jeg ikke helt skjønner er hva dette har med korrupsjon å gjøre. Saksbehandlingsfeil ja. Klønete ja. For mye mediesøkslys på hva han ikke har sagt og spesielt hva han ikke har sagt til sjefen ja. Men hvor stor er egentlig saken i seg selv, det lurer jeg helt ærlig litt på. Noe sier meg at denne saken er gjort litt større enn den er av media.