|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem tjener mest? | |||
| Far tjener mest |
|
119 | 53,13% |
| Mor tjener mest |
|
61 | 27,23% |
| Omtrentlig likt |
|
31 | 13,84% |
| Er ikke i et forhold |
|
10 | 4,46% |
| Dustepoll |
|
3 | 1,34% |
| Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Flere kvinner som tjener mest
Hardt: Ja eller nei, riktig eller galt, metall, stein, IT, asfalt og sånn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Akkurat. Det går ikke for deg å si at dette får jeg ikke til. På samme vis er det for meg - jeg kan ikke si "jeg må ha mer lønn" eller "dette må jeg ha overtidsbetaling for". Finnes ikke. Basta.
Dette forstår ikke jeg.
Utrolig godt skrevet, og jeg kjenner meg igjen. Jeg ønsker å være noe for andre og jeg får utrolig dårlig samvittighet hvis elever må seile sin egen sjø for at jeg ikke skal jobbe for mye.
Mangler 5 vt - har 5 vt examen philosophicum som jeg ikke får godkjent. Må få tatt 5 vt snart...
Jeg tror MYE henger der. Mange kan gjøre jobben min. Kanskje ikke like godt som meg (får vi håpe), men det rusler og går. Jeg kunne ikke gjort jobben din i to minutter en gang. Det gir litt bedre trumfkort i forhandlinger :-)
|
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Jeg leste i tariffen om læreres arbeidstid, hvor det står som følger:
Hva betyr det da? At det blir betalt overtid for arbeid som vanligvis ikke er ens jobb? Eller overtid hvis man arbeider flere timer enn avtalt? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Overtid kan man få hvis man blir pålagt å undervise ekstra. Det blir vi aldri. Det er ikke leseplikten som går over grensen, det er alle møtene, all tilretteleggingen, all korrespondansen med foreldrene, alle rapportene som skal skrives, alle planene og IOP-ene som skal skrives og vurderes, alle halvårsvurderinger, all retting, osv.
|
|
|
|
#6 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For mange realister/ingeniører er det også sånn som det er for meg. En annen realist med samme (eller tilsvarende) utdanning som meg kunne ikke gjort jobben min tilfredsstillende uten flere måneders opplæring. Jeg har spesialisert meg underveis i jobben for akkurat det feltet jeg jobber på, og det tar mye tid å opparbeide den tilleggskunnskapen som akkurat mitt felt krever, så det er ikke gjort på en uke eller fem. På jobben til mannen min regner de med at det tar et år før nyansatte er fullt produktive, og noen trenger enda lengre tid. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|