Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

SFO i 4. klasse - et mål for alle?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-12, 12:21   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SFO i 4. klasse - et mål for alle?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

...forøvrig er det dessverre sånn hos oss at de som går på SFO fortsatt i 4. klasse, som regel er svært aktive og umodne gutter. Min eldste ville ikke gå på sfo fra slutten av 3. og i 4. fordi det ikke var ei eneste jente der på samme alder, og de gutta som gikk der var relativt utagerende.

Det ser jeg levende for meg.

Jeg har tenkt at storebror skal ha redusert plass neste år allerede. Men han bruker vel omtrent ikke mer enn de timene det tilsvarer i år heller, så jeg tror ikke egentlig det blir noen overgang.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:24   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det ser jeg levende for meg.

Jeg har tenkt at storebror skal ha redusert plass neste år allerede. Men han bruker vel omtrent ikke mer enn de timene det tilsvarer i år heller, så jeg tror ikke egentlig det blir noen overgang.

Jentene her bruker nok heller ikke mer enn omtrent halv plass i dag, selv om jeg betaler for full. Og jo, det er nok litt pga penger også at vi reduserer. Men mest da fordi jeg synes det er unødvendig å betale 5400,- i måneden for et tilbud vi ikke bruker.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:26   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jentene her bruker nok heller ikke mer enn omtrent halv plass i dag, selv om jeg betaler for full. Og jo, det er nok litt pga penger også at vi reduserer. Men mest da fordi jeg synes det er unødvendig å betale 5400,- i måneden for et tilbud vi ikke bruker.

Jeg er helt enig i det. Jeg har ikke giddet finregne på det i år, og så tenker jeg at det er greit å ha alle timene i spesielle situasjoner. Men neste år kan han vel være litt alene hvis det skulle være noe sånt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:27   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På vår skole går nesten alle, i hvert fall i deltidsplass, på SFO til siste slutt. Vårt argument for å beholde plassen har stort sett være ferietilbudet. Vi greier stort sett å ha fire uker sommerferie, i tillegg til påskeferie og fri i romjulen, men resten av sommerferien, samt i høst- og vinterferien trenger vi virkelig SFO-plassen. Det er stor forskjell på å la en ni-tiåring gå hjem etter skolen og være alene et par timer og på å la ham være alene på dagtid i en hel uke eller mer.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:37   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vårt argument for å beholde plassen har stort sett være ferietilbudet. Vi greier stort sett å ha fire uker sommerferie, i tillegg til påskeferie og fri i romjulen, men resten av sommerferien, samt i høst- og vinterferien trenger vi virkelig SFO-plassen. Det er stor forskjell på å la en ni-tiåring gå hjem etter skolen og være alene et par timer og på å la ham være alene på dagtid i en hel uke eller mer.

Det er akkurat det som er vårt "problem" også. Nå stortrives eldste på SFO og vil ikke slutte, men hun klarer seg helt fint hjemme alene før og etter skoletid, det er feriene som er problemet. Jeg og mannen min har jo ikke 9 ukers ferie i året.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.