Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

En sjuskes bekjennelser ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-12, 13:50   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

DET er enda mer sjuskete enn alle oss andre tilsammen. (Vel, ikke stygt ment altså, bare en måte å "gjøre meg selv litt mindre sjuskete et lite millisekund") Sur melk i papirinnsamlinga? Vi har klar beskjed om at de skal skylles og tørkes ja, og i mitt hode er det helt naturlig, de ligger jo der i opptil 4 uker før det tømmes jo.

Vi har jo stadig plast og metall og glass som står og renner av seg etter å ha vært skyllet også, for det skal bare leveres REN plast, metall, glass og papir, ikke noe med matrester, og sur melk er da definitivt i den kategorien.

Er det ikke slik at papp med matrester ikke skal i papp-gjenvinningen, men i restavfall?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 14:51   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Dette husker jeg mamma drev med for flere år siden. Men er det virkelig sånn fortsatt?Har ikke sett noen som har gjort det på maaange år. Jeg kommer aldri til å begynne med det uansett. Jeg vil ha søpla unna.

Man skyller da melkekartongene før de kastes, sur melk stinker jo noe inni granskauen. (Og ikke minst at det kan føre til at det ikke er mulig å gjennvinne.)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det ikke slik at papp med matrester ikke skal i papp-gjenvinningen, men i restavfall?

Jeg har lest et sted at det er mye svinn i plastgjennvinningen spesielt fordi "folk" ikke skyller og tørker plasten før de kaster den.

Jeg skal innrømme at jeg synder litt i denne "skyll-brett-stapp" prinsippet. Jeg skyller, tørker og tramper i steden. Er så lei av bretting og stappingen at jeg startet å trakke det flatt i steden og putte det i en pose. De der hersens skrukorkene har skylla for det.

Gammel 23-02-12, 10:12   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Er så lei av bretting og stappingen at jeg startet å trakke det flatt i steden og putte det i en pose. De der hersens skrukorkene har skylla for det.

Jeg rive av skrukorkene før jeg bretter og stapper. Ellers blir det så kronglete.

Gammel 23-02-12, 12:09   #4
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg rive av skrukorkene før jeg bretter og stapper. Ellers blir det så kronglete.

Det gjorde jeg i en periode, men det tar tid spesielt når man drikker uhorvelige mengder kartongdrikke (vi tømmer minst 15 kartonger i uka om ikke mer). Også irriterer det desiliterfeltet til q-meiriet meg noe grusomt (når vi har det i hus), blir så kronglete å brette med det på.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.