Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Jeg har ikke lest artikkelen - men jeg har liksom bare gått ut ifra at de ikke virkelig tror det er ordentlig englefjær? Jeg har tenkt at det bare var fjær av noe slag og at de tolket det som et tegn fra englene - men ikke at det var virkelig skulle være vaskeekte englefjær, liksom...
Ikke godt å si, jeg sakser dette fra aftenposten:
...forteller prinsessen at hun mener englene har flere måter å kontakte mennesker på.
- En av måtene er gjennom fjær. Det er det flere historier på, både private og felleshistorier. En av de første gangene vi hadde «jordingshelg», var vi ute på et stort jorde og skulle meditere. Alle lukket øynene i rundt 15 minutter. Da vi åpnet øynene, var vi alle dekket av fjær, til og med inni gensere og inni lommebøker. Det var veldig spesielt. Det er morsomt hvordan det fungerer, også med andre naturfenomener, forteller prinsessen i intervjuet.
NRK: Fjærene er der for å trøste deg i din tvil om at englene finnes, skriver forfatterne.
Hvorfor skulle de ha noen betydning for henne hvis det ikke var englefjær? Har hønse- eller duefjær en englesignifikans? fjær er åpenbart et slags religiøst symbol for henne... SOm noen tidligere, det kan ha vært frø - og metaforisk.
|