Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-12, 22:19   #1
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi leser en Pingles dagbok om dagen. Eller - det vil si - 7-åringen leser de fleste sidene selv, også tar vi en og annen side innimellom,

Ellers misjonerer jeg veldig for Tzatsiki-bøkene om dagen, for de vet jeg han vil like, men han har ikke tro på det ennå. Men jeg gir ikke opp!

Gammel 12-02-12, 00:08   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Albert Åberg og Mamma Mø, Mamma Mø og Albert Åberg. Også litt Lille Muldvarpen" innimellom.

Snikinnføring av andre bøker har så langt mislyktes.

Gammel 12-02-12, 22:39   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har vi lest "Bella og Gustav". 5 fine historier om bestevennene Bella og Gustav. Om å miste tenner, gå seg litt bort, vennskap, kjenne på sjalusi m.m. Veldig fine historier, passer gutter og jenter.

Ble veldig lei av bråkete, krampemorsomme Otto Monsterbøker og sånn.
Noen som har tips til flere i samme sjanger, litt spennende og med en fin historie?

Pappaen leser "Serafin"-bøkene for ham.

Ellers elsker han å høre lydbøkene fra "Mine første fakta" for barn. Det kommer i bøker + lydbøker, slik at barnet kan høre og se i boka samtidig. Han har lært så mye av disse, og vil høre de nesten hver kveld nå. Det er tema som: havet, dinosaurer, verdensrommet, hagen osv. Nå har jeg meldt han inn i en bokklubb der det var 1 bok/lydbok/spill i velkomstgave, slik at jeg får samlet alle. Ca kr 200 pr pakke. Syns det bare er å gripe fatt i det når han er så interessert og lærevillig. Lillesøster syns også det er gøy. Fra ca 4 år, men selv jeg syns det er spennende å høre/lese!

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 13-02-12, 08:29   #4
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Har kommet gjennom Guro, Guro og nøkkerosene, Guro alene hjemme og Guro og fiolinen. Nå leser vi Guro og LilleBjørn. Leser for både Storebror og Storesøster, og de er bitt av basillen begge to og omtrent gråter hvis jeg ikke får lest for de en dag.

Gammel 13-02-12, 20:28   #5
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Har kommet gjennom Guro, Guro og nøkkerosene, Guro alene hjemme og Guro og fiolinen. Nå leser vi Guro og LilleBjørn. Leser for både Storebror og Storesøster, og de er bitt av basillen begge to og omtrent gråter hvis jeg ikke får lest for de en dag.

Jeg leste Guro da jeg var liten og likte det godt!
Tror jeg må prøve dem til gutten på sju.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 17-02-12, 12:32   #6
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har blitt inspirert av denne tråden og har nå gått i gang med litt større bøker enn de billedbøkene som vi har lest igjen og igjen og igjen (og vi har ganske mange av dem også).

Akkurat nå leser vi alle historiene om Pippi for 2006-barnet, det slår veldig godt an! Og gøy for mor også (bortsett fra når far skal lese og mor går glipp av det som skjer i de kapitlene far har lest!).

Ellers har vi flere av bøkene dere har nevnt på på vent: Emil, Ronja Røverdatter, Mio min Mio, Doktor Proktor, Charlie og sjokoladefabrikken.

Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.