Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke plagg og kombinasjoner er "kjerring"?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-07, 16:42   #81
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke plagg og kombinasjoner er "kjerring"?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jepp! Legg til treningsklær så har du meg. Skapet fullt av lekre klær som jeg "sparer" til en bedre hverdag.

Hehe, hører vist også til denne klubben. Sitter akkurat nå i treningstøyet, og gjorde det også igår.

Nå hvor det er "gjørmesæson" herute orker jeg ikke ta på pent tøy medmindre jeg skal på jobb. Ergo, mye ligger og holder seg pent i skapet

Gammel 25-03-07, 16:51   #82
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Doxa, her.

Men jeg får litt frysninger når påkledningen er basert på hva som er fornuftig og praktisk.

Og jeg får fnisebyer og fortrengte lattersalver når påkledningen er upraktisk.

Gammel 25-03-07, 17:06   #83
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Doxa, her.

Men jeg får litt frysninger når påkledningen er basert på hva som er fornuftig og praktisk.

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Og jeg får fnisebyer og fortrengte lattersalver når påkledningen er upraktisk.

Her er jeg faktisk enig med begge to!

Jeg får litt angst av kvinner som ALLTID skal kle seg praktisk og behagelig. Noen gjør nemlig det...og det er sikkert deilig og praktisk det, men det passer liksom ikke i alle anledninger, ellers ville vi vel strengt tatt alltid gått i joggesko hele gjengen og tenk så praktisk med ryggsekk, men akk så stygt det er til feil klær.

På den annen side får jeg også nesten fnise-anfall når jeg ser jåledukker som er mer opptatt av frisyren sin enn at de fryser av seg ørene i 20 minusgrader, eller som ligger paddeflate på blåisen i stilett-plastikk-støvlettene sine.

Alt til sin tid.

Gammel 25-03-07, 17:20   #84
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg så ganske kjerringaktig ut den nyttårsaftenen jeg hadde på meg vinterdress fra Coop og Kamikstøvler da jeg gikk til kirken.

Jeg ser gjerne kjerringaktig ut hvis det er prisen for å slippe å fryse.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 17:46   #85
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror jeg så ganske kjerringaktig ut den nyttårsaftenen jeg hadde på meg vinterdress fra Coop og Kamikstøvler da jeg gikk til kirken.

Jeg ser gjerne kjerringaktig ut hvis det er prisen for å slippe å fryse.

Nei, det ser da ikke kjerringaktig ut. Kjerringaktig er lang kåpe med pelskant rundt. Jeg synes også slike typiske dressjakker, skjørt og bukse-sett er kjerring.

Men min stil er verken fugl eller fisk. Så hva vet vel jeg her jeg går i Bergansjakka mi selv på en solskinnsdag.

Gammel 25-03-07, 17:52   #86
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er det etter min oppfatning tre ulike begreper ute og går.

Kjerring er gammelmorklær.

Veldig damete klær på en 25-åring vil jeg kalle litt kjerring, men det er nok ikke det. Det er nok bare veldig dame og lite ungt. (Det er der jeg putter bukser til midt på leggen + støvletter, det har jeg hatt tråd om her tidligere).

Harry snakker for seg selv.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 19:24   #87
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Klær får Vivekes på jenter mellom 20 og 40 kan vel med en sekkebenevnelse kallast kjerring.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 19:45   #88
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

jeg er drånningen av ulltrøyer. I morgen blir en av de første dagene uten ulltrøye siden oktober. Jeg kommer nok til å fryse meg ihjel.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:32   #89
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er et bilde av Bauche anno 1991 - Med unntak av et lite flatterende froskeperspektiv av fotografen, så er jeg helt klart kjerringat med denne påkledninga - MEN jeg synes selv jeg var kjempefin...

(Et drevent øye kan kanskje se at jeg har limefargede trepapegøyer i ørene - noe som sto mer i stil til batikkklærne jeg normalt gikk med på denne perioden...fortsatt litt usikker på HVORFOR jeg valgte å kle meg som kjerring denne jula....)

Gammel 25-03-07, 20:51   #90
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

(Et drevent øye kan kanskje se at jeg har limefargede trepapegøyer i ørene - noe som sto mer i stil til batikkklærne jeg normalt gikk med på denne perioden...fortsatt litt usikker på HVORFOR jeg valgte å kle meg som kjerring denne jula....)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:29   #91
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Å gå med praktiske klær og kle seg etter temperaturen er kanskje kjerring i den forstand at man må være litt smartere enn en gjennomsnittelig fjortis for å tenke mer på helsa enn på stilen

Boblekåpe med støvletter og dyre vesker synes jeg er litt....spesielt.

Ellers er vi nok alle som en kjerringer her inne hvis man bruker elevene mine sin definisjon: alt som sitter på kroppen til noen som er mer enn 22 år, er pr definisjon kjerring.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:57   #92
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Men mamma er jo ikkje harry. Ho er seksti år og kler seg kjerring, men en kan ikkje "ta" henne for å vere harry.

Unge jenter som kler seg kjerring, er jo berre rett og slett kjerring.

Buffalosko er harry, men ikkje kjerring??

Jammen det var jo akkurar det jeg sa! Buffalosko er stygge, UTEN å se kjerring ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:59   #93
daffy

daffy sin avatar

daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Kjerringverstinger jeg kommer på:

• turkis jukselinsjal fra kjedebutikkene
  • turkis i det hele tatt på sommertopper og dressjakkker
  • bukser med broderi på
  • veskeryggsekker
  • for mye parfyme
  • crocs

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 22:02   #94
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bauche.. antagelig av samme grunn som jeg hadde samme anntrekk bare mitt var rosa med blomster over det hele. Knapper foran og blondebluse under med megastor krave. Legg til en permanent og halvlangt hår.. Lekkert.

Gammel 25-03-07, 22:04   #95
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ellers er vi nok alle som en kjerringer her inne hvis man bruker elevene mine sin definisjon: alt som sitter på kroppen til noen som er mer enn 22 år, er pr definisjon kjerring.

Niendeklassingene mine skrøyt av den nye toppen min forrige uke. Den var visst fryktelig kul. Jeg var særdeles overrasket.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 22:09   #96
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Kjerringverstinger jeg kommer på:

• turkis jukselinsjal fra kjedebutikkene
  • turkis i det hele tatt på sommertopper og dressjakkker
  • bukser med broderi på
  • veskeryggsekker
  • for mye parfyme
  • crocs

Er turkis kjerringat? - Jeg har forøvrig en topp som er turkis med masse perler på (disse i rødt og stilige farger) - Jeg kjøpte den til spottpris, men jeg ser at den er kjerringat og jeg har aldri brukt den...

crocs har jeg, men det er ikke kjerringat altså.

Gammel 25-03-07, 22:10   #97
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Niendeklassingene mine skrøyt av den nye toppen min forrige uke. Den var visst fryktelig kul. Jeg var særdeles overrasket.

En av mine 3.klassinger (videregående) sa til meg her om dagen at jeg var så fin -"Så fin du er i dag, da! Reint ut sexy, jo". Skrev det på kontoen "ung, kåt og lenge siden sist", jeg

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 22:11   #98
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg gjorde det samme. Etter å ha fått höre i 10 år hvor utrooolig ung jeg så ut, overtok jeg som 17-åring mammas dressjakke og stormönstrede bluse i et desperat forsök på å se voksen ut. Lite ante jeg den gang om at grensen mellom voksen og kjerring er hårfin.

Gammel 25-03-07, 22:15   #99
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg gjorde det samme. Etter å ha fått höre i 10 år hvor utrooolig ung jeg så ut, overtok jeg som 17-åring mammas dressjakke og stormönstrede bluse i et desperat forsök på å se voksen ut. Lite ante jeg den gang om at grensen mellom voksen og kjerring er hårfin.

denne heldressen er forøvrig også mamma sin

Gammel 25-03-07, 22:19   #100
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg konkluderer herved med at jeg er kjerring

Jeg har for lengt passert definisjonen. Turkis, crocs,veske.. you name it.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.