Sv: Frisørsjampoer, enlighten me please
Hodebunnen min hater det meste fra Redken, men jeg takler pussig nok stylingen derfra. Jeg har ellers ikke særlig sensitiv hodebunn, men står det Redken på flaskene, får jeg vonde kuler av typen underjordiske kviser, og det tar månedsvis før de forsvinner.
Jeg har prøvd det meste på markedet (patologisk nysgjerrig), men for tiden veksler jeg mellom Sebastian Light og Paul Mitchell Super Strong, samt at jeg bruker opp shampoo og conditioner fra Vidal Sassoon fra frisøren. Sistnevnte er umulige å finne på o'store internettet, mens Redken er latterlig billig i sammenlikning med prisene her hjemme. Kerastase er ikke like gunstig.
Jeg har lyst til å teste ut Bamboo-serien til Alterna (en av dem), men tror jeg skal kjøpe hos frisør først for å få testet ut lukta. Jeg lærte en lekse da jeg kjøpte Pureology usniffet, og spesielt shampooen stinket kattepiss. Jeg kjøpte hos frisør, men man har jo ikke returrett, dessverre.
Hårtypen min er veldig skandinavisk, med store mengder glatte hårstrå som raskt blir tungt. Det er også så mykt at jeg unngår produkter som gjør håret mykere.