Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 22:57   #1
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brus?

Den inneholder naturlig mineralvann, kullsyre og naturlig sitronaroma.

Så der er det ikke noe søtningsmidler eller sukker. Med boblevann mener jeg farris bonaqua el. Dvs jeg drikker merket Quelle.

Gammel 24-03-07, 23:17   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Den inneholder naturlig mineralvann, kullsyre og naturlig sitronaroma.

Så der er det ikke noe søtningsmidler eller sukker. Med boblevann mener jeg farris bonaqua el. Dvs jeg drikker merket Quelle.

Her er en test/oversikt over endel vann med smak, med og uten kullsyre. Ganske mange har søtstoff/sukker og endel har ikke. Så man bør ihvertfall lese innholdsfortegnelsen godt hvis det bare er vann med smak man vil ha. Olden Boble (ikke med i oversikten) inneholder fruktose.

Quelle har jeg ikke hørt om, men jeg drikker sjelden slike ting. Enten så drikker jeg brus/saft eller så drikker jeg vann. Vann skal være med is og ingenting annet.

Gammel 24-03-07, 23:52   #3
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74

Vann skal være med is og ingenting annet.

Blir du ikke lei av vann ? Det sliter jeg med, etter å ha drukket mer enn 3 liter vann per dag i 20 år er jeg veldig lei av kun vann.

Gammel 24-03-07, 23:55   #4
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker alt for mye brus. Barna mine får kun på Lørdag. Prøver å unngå at de drikker Coca-Cola.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 00:14   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en følelse av at mange folk drikker masse brus, men etter dette innlegget å dømme, er det visst like vanlig å ikke drikke brus.

Jeg (og mannen) drikker litt brus i helgene, etter ungenes leggetid. Ungene drikker så å si aldri brus. Det hender de får det servert hos andre, f.eks. i selskap, og da ser jeg det ikke som et problem. Hjemme har vi som sagt bare brus etter ungenes leggetid, og bare i helga.
Ungene er heller ikke særlig glade i brus. Når jentungen (5) har bursdag, har hun alltid bedt om å ha rød saft i barneselskapet. Guttungen (3) er mer glad i brus, men jeg har tilgode å høre ham be om å få det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 00:27   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg har en følelse av at mange folk drikker masse brus, men etter dette innlegget å dømme, er det visst like vanlig å ikke drikke brus.

Sneipen får det som sagt aldri, men han klarer likevel å si høyt og klart på butikken: "Se mannen har COLALAIT" hvis han ser noe på båndet. Så du hadde nok trodd at det var noe 2-åringen støtt og stadig har i glasset hvis du hadde møtt oss på handletur.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 17:16   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Sneipen får det som sagt aldri, men han klarer likevel å si høyt og klart på butikken: "Se mannen har COLALAIT" hvis han ser noe på båndet. Så du hadde nok trodd at det var noe 2-åringen støtt og stadig har i glasset hvis du hadde møtt oss på handletur.

Guttungen her har siden han var ganske liten kommentert det om noen har kjøpt øl, men jeg håper da inderlig at ingen tror han pleier å drikke det.

Gammel 25-03-07, 18:06   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Kristin, da, nå må du huske på hvilket forum du befinner deg i! Kari Dunk med grändis og brus viser seg jo ikke her inne.

Jeg drikker vann med kullsyre flere ganger i uka, men hater ting som inneholder kunstige sötningsstoffer, så lettbrus er bannlyst. Ordentlig brus av feit-typen drikker jeg kanskje én gang ukentlig. Barnet mitt er altfor lite til at brus-problemstillingen er aktuell forelöpig. Jeg kommer fra en familie av kokakolikere.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 19:10   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Kari Dunk med grändis og brus viser seg jo ikke her inne.

Her er jeg.
Grandis og cola er noe av det beste dagen derpå. Om natta etter en fylletur også forresten.

Men ungen får det ikke ...

Gammel 26-03-07, 23:52   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Kristin, da, nå må du huske på hvilket forum du befinner deg i!

Åja, det var sant.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 00:22   #11
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Blir du ikke lei av vann ? Det sliter jeg med, etter å ha drukket mer enn 3 liter vann per dag i 20 år er jeg veldig lei av kun vann.

Nei blir ikke lei vann. Synes iskaldt vann med isbiter er nydelig. Men som nevnt så drikker jeg brus og saft også, så ikke kun vann hver dag. Blir heller ikke lei Cola Light heller. *fnise*

Til trening, mat og som tørstedrikk er vann absolutt best.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.