Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-12, 17:18   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det handler ikke om motvilje mot å servere den maten generelt, men om å lage en hel kake vi ikke liker for at én annen person skal spise ett stykke.

Sist barnebursdag vi hadde her i huset skulle bursdagsgutten ha med en stor kake i barnehagen på selve dagen, samme kveld skulle vi ha tre kaker til familieselskapet og to dager senere skulle vi ha kake til barneselskapet hjemme. Og så var det selvsagt litt ekstra god bursdagsmiddag på dagen og baking av ørten pizzasnurrer til barneselskapet, og alt dette da i tillegg til alle de vanlige gjøremålene de fleste familier har. Jeg sier ikke dette for å være vanskelig, men at hva man bør ha tid til ikke nødvendigvis er det samme i alle familier.

At jeg ikke synes man kan forvente at vertsskap skal bake en hel kake til den ene personen som har allergi, det skrev jeg allerede i mitt første innlegg i denne diskusjonen.

Det er jo ikke slik at unger som ikke har eggeallergi ikke kan spise kaker uten egg. Du baker selvsagt ikke en kake ekstra til eggeallergikeren, i tillegg til de tre du hadde tenkt å bake. Du lager selvsagt en kake uten egg (eller en kringle eller hva annet man nå har lyst til å servere som allergikeren kan spise), i stedet for en av de kakene man ellers ville bakt, også har man den som en del av det ordinære kakebordet. Det er da virkelig ikke er stort problem.

Jeg har ellers enda til gode å møte et barn som ikke vil ha kake fordi den er laget av posemiks. De ungene som liker kake, spiser kake enten den er laget fra grunnen av eller fra pose, er min erfaring. Det er selvsagt mulig at akkurat ditt barn ikke liker kaken, men du kan være ganske sikker på at de fleste andre ikke vil merke forskjell.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.