Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.
Hvem forhandler gulv fra Kährs?
Vi kjøper det via Montér, men har sett det i andre kataloger også uten at jeg husker hvor.
Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.
Vi kjøpte fra Hardstuff. Veldig god service fra begynnelse til slutt. Bambusen funker aldeles utmerket. Den er som enhver annen parkett av relativt hardt tre. Lett å legge, og pent ble det. I USA er rundt 60 % av all parkett som selges bambus, så jeg har stor tro på at det er på vei inn her også.
Jeg har drømt om 4-stavs hvitlasert bambusparkett, men aner ikke om det finnes. Vet du? Det hadde vært nyyydelig, spesielt i en dempet grålig nyanse Uansett hører, og leser, jeg at bambus er så mye mykere enn eik, som er alternativet vårt, og vi sliter allerede med tendenser til mye hakk. Har du hatt bambusgulv, og kan du si noe om hvor mye det tåler? Én av fordelene (foruten det miljømessige) er vel at det er mykt og lunt å gå på, men hos oss må det tåle en god del slitasje og derfor har vi tenkt at det utgår for vårt vedkommende.
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Hvordan ser man forskjell på en-, to- og trestavs? Det er vel bare måten det er limt på som er forskjellen? 
1-stavs gir ofte et roligere uttrykk siden det er mye mindre fargespill (fra samme tre), og ikke er oppdelt i ulik lengde. Les mer om, og se, forskjellen her.
Her vi bor nå har vi 3-stavs, og det tar litt mer plass. 1-stavs gir et langt mer dempet og helhetlig utseende (i alle fall det vi vil ha).
|