Sv: "Fredning" av bildetråder
Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.
Jeg bare lurer på hva folk tenker, om oss religiøse evnt kun muslimer, om du skjønner. Hvordan skal man løse slike ting i praksis, dersom barna ikke skal utsettes for religiøs påvirkning? Jeg føler ikke at direkte svar på direkte spørsmål, skal være ufine. Jeg spør, og vil egentlig ha svar, jeg vet jo at du har andre meninger enn meg, det er jo derfor jeg spør!
Er du sikker på at du vil vite hva jeg mener om muslimer? Jeg mener at islam er en av de verste religionene vi har. Den er menneskefiendtlig, kvinnefiendtlig, udemokratisk og voldelig. I tillegg mener jeg at islam i seg selv er bortimot indoktrinerende (hvis nå det er et ord). Det er ikke mye alternativ for barn som vokser opp med islam. Islam er så altoppslukende og påvirker både livsførsel og holdninger.
Men for å legge til det, Jehovas vitner er ikke et hakk bedre når det gjelder det å indoktrinere barn.
Nei hvilke alternativer har du? Sannsynligvis ingen. Når hele familien skal be flere ganger om dag så utsettes barna for påvirkning. Du betegner barnet ditt som "en liten muslim". I mine øyne er muslim betegnelsen på en som bekjenner seg til islam. Et barn, som ikke kan bekjenne seg til noe, kan derfor ikke være muslim. Ei heller kristen, religiøs, osv. Men du betegner barnet slik, og det gjør du fordi du ønsker og forventer at hun skal bli muslim.
Jeg syns det er galt å utsette barn for så sterk religiøs påvirkning, og SPESIELT når religionen barnet utsettes for er islam.
|