|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Skal rømme
|
Sv: Lego-reklame og kjønnMen lego city finnes jo fremdeles, og det samme med de klossene som er i reklamen der. Det er bare å kjøpe det til jentene sine fortsatt, er det ikke?
|
|
|
#2 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Lego-reklame og kjønnDenne er ikke spesielt til deg altså.
Det triste er at det ikke bare er en fase. Da tenker jeg ikke på fargevalg, men på interesser og framtidsplaner. Norske ungdommer er blant de definitivt mest kjønnsmessig tradisjonsbundne når det kommer til yrkesvalg.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lego-reklame og kjønnJeg bekymrer meg ikke nevneverdig, for de som lager disse båsene er ikke her i huset til vanlig. Ergo kan de leke med det de vil, ønske seg det de vil, og lage det de vil. Jeg handler også ting de ønsker seg, ikke det de burde ønske seg. Legosett behøver ikke være det det sto på esken, men gå inn i en "større helhet" i legobyen vår. Storesøster har vært den som var raskest ute med å lese bruksansvisninger og kunne montere ting, og har bygget både til seg selv og broren. Uansett er gjerne ikke slike leker så morsomme i seg selv. De blir bygget og bare står der. Da er det greit at de kan demonteres og gå inn i leken på andre måter. Sist redigert av Dronningen : 09-01-12 kl 11:00. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Skal rømme
|
Sv: Lego-reklame og kjønn
Jeg er ikke så sikker på at det er rosa prinsesse-periode som fører til tradisjonsbundne yrkesvalg altså. Er det ikke sånn at jo større frihet til å velge, jo mer tradisjonsbundne blir vi? Og jeg tror at foreldres utdannelse og yrkesvalg betyr mye mer for ungdommenes utdannelse og yrkesvalg enn preferanse for leker i 5-10årsalderen.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|