Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Verdens enkleste ferie med 3 barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-12, 09:53   #41
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens enkleste ferie med 3 barn

Vi var i Danmark i fjor. Veldig greit, hadde stort feriehus med tre soverom og boblebad. Det var en veldig avslappende ferie. Vi hadde naboene hjemmefra i samme sommerhusgrend og de passet minsten mens vi tok med oss eldste til Legoland en dag. Fordelen var at vi hadde vår egen bil og alt av det vanlige barnesikringsutstyret og vi styrte oss helt selv med mat i huset. Og satt på verandaen med naboene om kveldene. Syns denne ferien var mye mindre stressende enn charterturen til Gran Canaria, men det har kanskje litt med at minsten var mindre og mer krevende den gang.

Gammel 06-01-12, 10:04   #42
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Men er litt skeptisk til Hellas jeg med finanskrisen og den uroen, er det dumt av meg kansje? For Mallorca er det reisemålet som frister minst, eneste er den 3 1/2 timers flyturen som frister med sin korthet.

Hvis man reiser til Hellas må man være forberedt på at det kan bli streik. Jeg er litt usikker på omfanget av konsekvensene ved streik, men jeg vet at det stadig vekk er det. Min kollega reiser ofte til Hellas, og han regner med å komme seg greit hjem til neste uke, i god tid før generalstreik 17. januar.

Det er mulig det ikke er noen grunn til bekymring, men jeg ville tenkt over dette i alle fall når man skal reise på jomfruturen med tre barn.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 10:09   #43
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Den gangen min yngste var 6 mnd reiste vi til Danmark og bodde i leid hus en uke. Det var fint, men vi var ikke heldige med været, så varmt var det ikke. Men vi leide et bra hus, fin hage, blindvei og skjermet beliggenhet. Kort vei til stranda, barnevennlig å bade. Fly til København og leie bil, kjøre til leid hytte på Sjælland - det høres ganske greit ut. Det er vanligvis greit å leie bil med framovervendte bilseter som passer til litt større barn synes jeg, mens det er vanskelig å få til bakovervendt sete til barn mellom 1 og 4 år. Hvis Hvit og Brun er store nok til framovervendte seter slipper dere unna med å ta med babysete til minste.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:05   #44
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi dro heller aldri på leiebilferie med ungene før de var større. De må i alle fall være på beltestolstadiet alle sammen. Vi har bestandig med bilseter selv i bagasjen.

Vi har reist en del med våre unger fra de var bittesmå, og jeg liker ikke de gedigne hotellene. Jeg liker et mindre hotell som har oversiklig bassengområde og hvor ungene uansett alder kan bade i enten samme basseng eller to rett ved siden av hverandre, sånn at en voksen kan klare å følge med på alle tre ungene uansett alder. All inclusive på hotell med barneunderholdning er genialt når en reiser med tre små unger. Til middagen kunne vi bare sørge for at ungene fikk spist før underholdningen, også kunne vi sitte og kose oss og nyte middagen med de innenfor synsvidde ved underholdningen etterpå. Men liker som sagt ikke for stort hotell. Vi var på dette hotellet når ungene var 1, 3 og 4 år gamle og hadde en super tur i 14 dager som var veldig så avslappende. Eneste er at jeg kunne tenkt meg et litt mindre hotell sånn at leilighetene lå nærmere bassenget og ikke så i høyden. Var litt små balkonger. Men vi var jo ytterst lite i leiligheten da. Der i nærheten lå det også strand vi kunne gå til og et lite sentrum med resturanter og butikker. Det som er fint i syden er at det ofte er lekehjørner på resturantene. Vi hadde bare med vogn til minste når vi var der. Alt annet lå i gangavstand for små ben. Liker ikke å ta taxi rundt med små unger heller, så vi legger til rette for at vi skal slippe det.

Når ungene var 1 og 2 år gamle når vi bare hadde to unger så var vi på dette hotellet på Kypros. Det skal gå fly fra Bergen til Kypros med Startour. Genialt basseng som går ut fra ingenting og utover sånn at en bare har ett basseng å passe på. De hadde ikke all inclusive når vi var der, men det har de nå. Deilig når solsengene er på grass på enden av bassenget når en har med babyer sånn at de kan ligge på et teppe under parasollen ved siden av solsenga. Og der er det også flott strandpromenade å gå og trille vogn på rett nedenfor solsengene. En strand rett nedenfor hotellet, men den er ikke like fin, men det er bare en kort spasertur til en kjempeflott og langgrunn strand hvor små ben klarer å gå til selv.

Sist redigert av Elisabet : 06-01-12 kl 11:16.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:34   #45
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Vi reiste fra Bergen til Mallorca (Alcudia) i fjor sommer, og vi hadde veldig greie reisetider.

Jeg avbefaler forøvrig all inclusive... Jeg kan ikke tenke meg å spise alle mine måltider på samme restaurant hver eneste dag i to uker i strekk. Dersom dere reiser til f eks Alcudia, er det ingen problem å finne barnevennlige restauranter med lekeanlegg, underholding av Svampe-Bob og Dora, barnemenyer med gratis is og kelnere som vet å sette pris på barna. Kan anbefale hotell Sea Club, det er hakket billigere en Sunwingsenterene, samtidig som det er barneaktiviteter, minidisco og underholdning om kveldene der.

Gammel 06-01-12, 11:37   #46
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var på Sea Club i Alcudia når minsten var 7 måneder gammel, og jeg synes det var langt å gå til alt mulig. Da satt han i vogn og vi var bare voksne i tillegg, men vi gikk og vi gikk. Men skal en bare være på hotellet så er det jo greit. Når jeg reiser med små barn liker jeg å ha en bilfri strandpromenade eller noe sånt i nærheten.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:39   #47
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sea Club synes jeg har dårlig beliggenhet. I Alcudia ville jeg absolutt bodd langs stranden.

Gammel 06-01-12, 11:49   #48
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fullt mulig å finne charter type Sunving med ok avreisetider ja, det har alltid vært et av våre kriterier (og var hovedgrunnen til at vi ikke valgte Side ifjor).

Vi har nå forsøkt ikke å ha noe mat inkludert og å ha halvpensjon (dvs frokost og middag) og jeg vil heretter gå for kun å ha frokost inkludert. Deilig å rusle avsted om morgenen og å slippe å fikse selv hjemme, deilig med buffet for ungene og voksne, moro for eldre barn å velge mat selv, deilig med kaffe mens ungene koser seg og man selv våkner. Middagsbuffet synes jeg blir veldig kjedelig, og jeg hadde fått mark av å ha det til lunsj også.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:51   #49
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forresten aldri hatt problemer med ukurante reisetider med våre barn. Men de sovner greit de fleste steder.

Gammel 06-01-12, 11:52   #50
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Som de fleste andre ville jeg dratt på chartertur til 'Syden' (middelhavet), og valgt et Sunwing eller Blue Village anlegg. Charter er egentlig ikke min greie heller, men med små barn (og ikke minst med 3 barn), vil jeg tro det er helt genialt. Jeg ville sett litt på flytidene og latt det være medbestemmende.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:55   #51
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Vi reiste fra Bergen til Mallorca (Alcudia) i fjor sommer, og vi hadde veldig greie reisetider.

Jeg avbefaler forøvrig all inclusive... Jeg kan ikke tenke meg å spise alle mine måltider på samme restaurant hver eneste dag i to uker i strekk. Dersom dere reiser til f eks Alcudia, er det ingen problem å finne barnevennlige restauranter med lekeanlegg, underholding av Svampe-Bob og Dora, barnemenyer med gratis is og kelnere som vet å sette pris på barna. Kan anbefale hotell Sea Club, det er hakket billigere en Sunwingsenterene, samtidig som det er barneaktiviteter, minidisco og underholdning om kveldene der.

Jeg vil nå ikke si all all inclusive er samme mat hver dag, der vi var syns jeg både kvalitet og utvalg var veldig bra. Eneste gangen jeg spiste det samme var vel til lunsj uten at det plagde meg nevneverdig. Den store fordelen med buffe er at man slipper å vente og det er gull verdt med utålmodige unger. På vanlige restauranter så må man vente på å bestille og så vente på maten, dette tok gjerne en halv time, og da er ungene sur og lei før maten i det hele tatt har kommet på bordet.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 13:50   #52
MrMoods
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2012
MrMoods har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi skal prøve å finne en ferie nå til juni eller slutten av juli, eventuelt september, med 2 små barn (2 og 4 år). Har sett på Sunwing Alcudia og det virker kjempebra, men det er jo nesten tomt og kun ekstremt dyrt igjen... Hva annet bra ligger på stranden her? Det er et must for oss og gjerne 2 soverom. Og hvordan er det på Mallorca i Juni og September?

Vurderer også å leie hus på fastlandet + flybilletter til halve prisen (rundt Alicante) eller i Sør-Frankrike. Spania, Frankrike og Italia er aktuelt..

Takker for all info

/MrMoods

MrMoods er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 13:52   #53
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Orquidea Playa (Star Tour) er et koselig hotell, rett ved stranden. Drevet at en norsk dame. Relativt romslige, om enn litt umoderne leiligheter.

Gammel 06-01-12, 14:21   #54
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MrMoods, her.

Vi skal prøve å finne en ferie nå til juni eller slutten av juli, eventuelt september, med 2 små barn (2 og 4 år). Har sett på Sunwing Alcudia og det virker kjempebra, men det er jo nesten tomt og kun ekstremt dyrt igjen... Hva annet bra ligger på stranden her? Det er et must for oss og gjerne 2 soverom. Og hvordan er det på Mallorca i Juni og September?
/MrMoods

Startour sitt Blue Village hotell Alcudia Pins ligger på samme stranden bare litt lenger unna sentrum. (Link tidligere i tråden)

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 14:28   #55
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Juni er i tidligste laget på Mallorca. Litt ustabilt vær, og ikke så varmt i sjøen enda. Da er september bedre. Sjøen er hvertfall varm etter sommersesongen.

Gammel 06-01-12, 14:58   #56
juliette
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
juliette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes aldri leiebil med små barn er særlig enkelt. Mtp. bilsikring, plass, osv.

Plass i leiebilen var ikke noe problem, det er bare å leie stor nok bil
Da vi leide hadde vi 2 barn og bilen lignet Ford cmax (men var en renult eller peugeot, jeg er kjempedårlig på biler....), den hadde god plass til både bagasje og folk.
Vi leide også barneseter til begge to, eldste var 4 og yngste nesten 2. Setene var nok noe spinklere enn de vi har hjemme, men begge kunne monteres bakovervendt og jeg sytes de virket ok. Vi kjørte dog svært lite ila ferien.

Gammel 06-01-12, 19:35   #57
MrMoods
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2012
MrMoods har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvordan er det de to første ukene i september på Mallorca da?

Og er det ok å bo på Las Piramides? 2/3 roms.

MrMoods

MrMoods er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 19:41   #58
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av MrMoods, her.

Hvordan er det de to første ukene i september på Mallorca da?

Og er det ok å bo på Las Piramides? 2/3 roms.

MrMoods

Vi har opplevd alt fra fin varm sommervarme til skikkelig høstvær med mye ving og pøsregn på Mallorca i september.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 21:00   #59
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi klarte å få flere dager med regn og kaldt på Mallorca 18 -30 juli i fjor.

Estrella Corall de Mar er også godt hotell. Tilbys bl.a av StarTour. God standard ****, helpansjon er mulig, store bassenger, kvelds show, Bamse og barneklubber og stor aktivitetsplan. Mange storfamilier på hotellet. Mange liker Sea Club og Viva Tropic. Alt er billigere enn Sunving.

Gammel 06-01-12, 21:11   #60
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vært på Mallorca to ganger i september.Begynnelsen av md var det supert vær.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.