Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-12, 23:42   #1
Lisbeth
Aktiv

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Lisbeth er litt kul
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

De gikk jo over fotgjengerfeltet, hva slags ansvar mener du at de skal ha?

Man har da et ansvar i trafikken selv om man er myk traffikant! Selv om bilene skal stoppe for fotgjengere i overgangsfelt så vil jeg tro at de fleste fotgjengere er så pass glad i livet at de ser seg for før de krysser gaten! Det gjør hvertfall jeg!

Lisbeth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:43   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Man har da et ansvar i trafikken selv om man er myk traffikant! Selv om bilene skal stoppe for fotgjengere i overgangsfelt så vil jeg tro at de fleste fotgjengere er så pass glad i livet at de ser seg for før de krysser gaten! Det gjør hvertfall jeg!

Nå sto det at hun gikk ut på fotgjengerfeltet når hun ble påkjørt da. Er det vanskelig for bilisten å se rundt svingen så er det nok det for de som går også.

Jeg ser meg også for altså.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:45   #3
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

De gikk jo over fotgjengerfeltet, hva slags ansvar mener du at de skal ha?

Se under:

Jeg ville også sett meg for før jeg krysset gaten. Det gjør jeg alltid! Uten unntak. Og det mener jeg er en selvfølge. De har vært like uoppmerksomme og uvettige som Hagen.

Gammel 03-01-12, 23:48   #4
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Se under:

Jeg ville også sett meg for før jeg krysset gaten. Det gjør jeg alltid! Uten unntak. Og det mener jeg er en selvfølge. De har vært like uoppmerksomme og uvettige som Hagen.

Men dette står jo i teksten:
Ifølge Wagemann gikk han med refleks da ulykken skjedde i det opplyste fotgjengerfeltet. 30-åringen forteller at ekteparet Hagens bil kom fra høyre, slik at han og kjæresten hadde krysset mer enn halve kjørebanen da de ble truffet.

Jeg ser meg for før jeg går ut,men ikke når jeg er midtutpå der.

Gammel 03-01-12, 23:54   #5
Lisbeth
Aktiv

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Lisbeth er litt kul
Standard

Men dette står jo i teksten:
Ifølge Wagemann gikk han med refleks da ulykken skjedde i det opplyste fotgjengerfeltet. 30-åringen forteller at ekteparet Hagens bil kom fra høyre, slik at han og kjæresten hadde krysset mer enn halve kjørebanen da de ble truffet.

Jeg leste BA hvor det stod:
– Jeg husker at jeg gikk ut i gangfeltet. Plutselig fløy jeg i luften og landet på bakken, sier Wagemann til VG.

Jeg tolket det slik at hun hadde blitt påkjørt i det hun gikk ut i veien. Ja ja....

Vg tok litt vel av uansett hva detaljene er.

Lisbeth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:56   #6
Chablis
Drømmer

Standard

Jeg leste BA hvor det stod:
– Jeg husker at jeg gikk ut i gangfeltet. Plutselig fløy jeg i luften og landet på bakken, sier Wagemann til VG.

Jeg tolket det slik at hun hadde blitt påkjørt i det hun gikk ut i veien. Ja ja....

Vg tok litt vel av uansett hva detaljene er.

Jeg tok teksten fra vg.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...artid=10042766

Uansett hva detaljene er så er det bilførersansvar å stoppe.

Gammel 03-01-12, 23:54   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Ja, dette tar seg jo opp, Bloppy.

Gammel 04-01-12, 00:01   #8
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, dette tar seg jo opp, Bloppy.

Utifra de opplysningene jeg hadde da dette ble skrevet så mente jeg det ja. Om det stemmer at de var over halveis i vegen da de ble påkjørt blir det jo noe annet. Jeg hadde kun lest versjonen som Lisbet refererer til.

Det var det med kildekritikk da. Vet ikke helt om noen medier er til å stole på enda, all den tid politiet ikke har avhørt kjæresteparet enda.
Om de var på vei ut i vegen da de ble påkjørt, synes jeg de burde endre rutinene sine litt ja.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.