Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-12, 11:38   #621
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Problemet er at vi ikke har nett for tiden, og jeg vet ikke om jeg får sett videoene på padda.

Vi har sett videoene på padda, så det er teknisk mulig i hvert fall. Det er også teknisk mulig at det blir lim på padda.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Ellers er det jo veldig passende for en julesjuskesinke å bli ferdig med kalenderen 13. dag jul, eller hva?

Jeg høyner med 20. dag. Kanskje.

Gammel 03-01-12, 11:40   #622
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med en luke pr uke (det rimer, så da er det riktig! ) blir vi ferdige til påske. Det er perfekt.

Nå er det jul igjen,
ja nå er det jul igjen,
og julen varer helt til påske!

Gammel 03-01-12, 21:36   #623
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Limpistol er bare sååå 2011. I år er det spikerpistol som gjelder.

Jeg kjøpte den i 2011, det var julegave fra meg til meg.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Eller kanskje det holder med limpistol for loftsbygging også? Ja? Lim med glitter?

Ja, og så må du bildeblogge!

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Med en luke pr uke (det rimer, så da er det riktig! ) blir vi ferdige til påske. Det er perfekt.

Nå er det jul igjen,
ja nå er det jul igjen,
og julen varer helt til påske!

Gammel 03-01-12, 21:52   #624
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Jeg venter spent på siste rest av kalenderen, men her ser det ut som det har dabbet litt av.
Opp som en pøntehubro, ned som en ehh fjær.

:trøtt:

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:58   #625
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 04-01-12, 12:24   #626
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant en limpistol i går!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 12:31   #627
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Liten oppsummering herfra:

Julekalenderen var en suksess! Alle tingene ble bygget mer eller mindre når de skulle, alle historiene ble lest (altså de som sto på dagens ark) - og alle var fornøyde. Ungene bygget selv, avtalte hvem som skulle bygge den dagen, hjalp hverandre når det var nødvendig og beundret hverandres byggverk.
Dette var moro, vi gjør det definitivt igjen neste år!

Men hva hjør dere med verkstedet og figurene nå...? Vi har lagt vårt pent bort sammen med julepynten, kunne jo ikke kaste det heller.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 13:04   #628
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må skrive ned et sted at vi skal ha denne kalenderen til jul igjen.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 21:50   #629
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har avtalt med min lokale panduro at de skal ringe meg når alle Storm tingene kommer inn, han skal visst gjøre masse spennende nå til våren og jeg vil bygge.

Gammel 04-01-12, 23:03   #630
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Embriksmamma- jeg har ikke hatt en slik julekalender men jeg tror jeg ville latt ungene leke med det til det gikk i stykker. Jeg hadde selv stor glede av å lage ting og leke med det som barn.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 07:57   #631
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Embriksmamma- jeg har ikke hatt en slik julekalender men jeg tror jeg ville latt ungene leke med det til det gikk i stykker. Jeg hadde selv stor glede av å lage ting og leke med det som barn.

Ungene mente vi skulle pakke det bort siden det er "juleting", men jeg lar dem leke fritt med det når vi tar det frem igjen i desember.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 13:22   #632
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

12. dag jul ble vi, i fin julesinkestil, ferdige! Dvs vi og vi - barna har ikke limt noe som helst i innspurten, noe som nok har å gjøre med at de ligger syke i sofaen begge to, men jeg har håndtert limpistol og glitter iherdig de siste timene. Her er resultatet:

Dagen etter at godtemonsteret ble tatt på fersken med tunga på radaren, fikk Portofino et brev fra julenisseassistenten som fortalte at han hadde vært innom og smakt på pepperkaka. Godtemonsteret kunne fortelle at han var uskyldig og ikke hadde rørt sukker på månedsvis og bare spiste sunt, så dermed lagde vi glittererter og julerøtter til ham:

Neste dag begynte det å snø, og vi lagde familien iskrystall. Jeg har ikke hengt de opp, og iskrystallgutten (som skulle leke med katten Storm) må ha smeltet da han kom borti Komfuria, for han er ingen sted å finne. Men her er foreldrene:

De to siste dagene lagde vi juletre av godtemonsterradaren (som ikke lenger trengtes når godtemonsteret var avslørt som ertespiser) og julegrøt. Her er pøntehubroen med grøten:

Og her er nesten hele gjengen med juletre og det hele:

Så ble det jul i verkstedet til slutt også. Bedre sent enn aldri!

Sist redigert av Tangina : 05-01-12 kl 14:02.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 13:26   #633
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Fantastisk, Tangina!

Gammel 05-01-12, 13:33   #634
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Imponerende!!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 13:43   #635
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Minstemann våknet til liv her da jeg sa han kunne lage hva han ville av restene fra kalenderen - jeg tror dette er høydepunktet for ham. I midten kan hans work in progress "skumgummigreie" ses:

Gammel 05-01-12, 14:30   #636
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Så bra - endelig en kalender som bare varer og varer.

Godt jobba Tangina, og dere andre som har fulgt opp med bildefortellinger.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 14:43   #637
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Imponert.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 14:49   #638
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Tangina.

Fristes nesten til å vurdere en slik selv til neste år (og det vil jo faktisk si i år!)
Mot bedre vitende. Antakeligvis! Etter å ha fulgt med med et halvt øye i denne tråden, burde jeg nok holde meg langt unna

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 17:35   #639
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Tangina:

Gammel 05-01-12, 17:37   #640
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Wow, Tangina!

Takk, nå ble det julefred.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
julepakkekalender, julepøntehubro, klassiker-nominert, limpistol, panduro, redd barna, shane

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.