|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romNoe jeg ikke kan forstå er hvorfor mange går så på barrikadene ved tanken om å f.eks. gå på do for å amme. De fleste kafeer jeg vet om har nokså rene doer, ofte til og med handicaptoaletter. Hvis jeg føler at det ikke holder å være diskret (les: jeg får inntrykk om at amming ikke er så populært ved dette stedet) så gjør det meg ingenting å gå på toalettet og gjøre det der. Det føles ikke nedverdigende, og barnet bryr seg nå i hvert fall ikke.
|
|
|
#2 |
|
Brøstmælkfabrikken AS
![]() |
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom
Jeg setter meg ikke på en nokså ren dass og ammer. Nei takk. Skal man henvises dit holder jeg meg heller hjemme. Eller vent, kanskje mannen med rørleggerspekken godt synlig også kan spise på do?? Jeg og sikkert flere med meg blir jo støtt av den.
|
|
|
#3 |
|
ræv med ører
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romDa er det ditt valg, Nete. Som sagt, jeg synes ikke det er så farlig å måtte trekke seg tilbake på toalettet hvis jeg merker at noen kanskje føler seg støtt av ammingen, eller at det "ikke passer inn" at jeg ammer. I utlandet er det ikke like populær å amme overalt, og da synes jeg det er en god løsning. Mye bedre (for meg) enn å bli hjemme eller amme utendørs ved minusgrader eller lignende "løsnigner".
|
|
|
#4 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romEnig med Nete og Skremmern. Det er da mange ting man kan bli støtt av. Noen ting er støtende på en unødvenig måte. Andre (som feks noen som spiser grisete, men ikke kan for det) kan være støtende, men likevel noe man bare må finne seg i. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom
Jepp. Fordi en eller annen gris intenst prøver å se puppen min når jeg på en diskre måte ammer mitt barn. Tragisk! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|