Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brødskjære-maskiner på butikkene

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-11, 09:03   #61
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødskjære-maskiner på butikkene

Bruker den flere ganger i uken (brødelskende familie) Ingen av oss har vært syke på ti mnd. Det beviser vel alt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 09:46   #62
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine fryder seg med å spise skalker de finner der
Jeg baker alt brødet selv og skjærer opp med min eminente skjæremaskin så problemstillingen er ikke relevant.

Vi bruker aldri å sprite noe som helst og det har nok forekommet at jeg har laget meg brødskive etter handleturen OG spist den uten å vaske hendene
Det er nå 14 mnd siden sist vi var syke....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 10:37   #63
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er like sjuskete som floksa. Ungene spiser skalker fra brødskjæremaskinen, jeg spiser smaksprøver i butikken etter å ha tatt på både brødskjæremaskin, handlevogn og alskens. Jeg er ikke redd for bakterier i det hele tatt, vasker meg som normalt og er skjelden syk. Det er helt unaturlig for oss å leve i en spritet, bakteriefri verden.

Gammel 28-12-11, 11:16   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker den av og til, og sønnen min har fått skalker derfra gjennom hele oppveksten. De jeg har sett er alltid rene på morgenen, og jeg kan ikke helt se for meg at tørt brød på glatte metallflater utgjør den helt enormt store vekstplassen for ymse bakterier.

Jeg har det i meg å bli litt bakteriehysterisk, men denne har det ikke falt meg inn å reagere på.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 11:55   #65
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er av dei som var veldig skeptisk, for eg trudde at brødet vart tørt. Men så ga eg det ein sjangs, og vi merkar ingen forskjell. Å smøre brødskiver er langt raskare nå.

Aldri tenkt på at maskina er skitten. Det er i alle fall tørt der, og dermed dårlig grobotn for alskens dritt. Men sterilt blir det jo aldri.

Gammel 28-12-11, 12:32   #66
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Dere får det jo til å høres ut som om jeg er megahysterisk, og det er et totalt feil bilde altså. Bare spør Nessie.
Og jeg har brukt maskinen siden den dukket opp på butikken jeg. Men da jeg så at håndtaket var svart av dritt, ja da mistet jeg faktisk lysten på å bruke den. Og da jeg begynte å se på håndtakene på maskinene rundt om i flere butikker jeg var inneom, konkluderte jeg med at disse ikke blir vasket jevnlig, og at jeg da ikke orker å skulle håndtere brød med hender som hadde vært på handlevogner, og i tillegg ta på direkte skittent håndtak på maskinen i tillegg.

Hadde de vasket slik at håndtaket ikke var svart av møkk, ja da hadde jeg brukt den. Det handler litt om at det ser udelikat ut for min del. For vi har ikke spritflasker her i huset, og det er ikke sånn at vi vasker oss ihjel i det hele tatt.
Ikke blir vi ofte syke heller.

Gammel 28-12-11, 12:35   #67
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde heller ikke brukt en maskin hvor håndtaket var nedgriset. Men jeg har altså aldri sett noe sånt. Og jeg har både sprit ved vasken på badet og i håndvesken.

Gammel 28-12-11, 17:12   #68
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For første gang i mitt liv, godt inspirert av denne tråden, kikket jeg på brødskjæremaskina i butikken i dag. Den så helt fin ut, så jeg skar opp brødet denne gangen med.

Gammel 28-12-11, 17:59   #69
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en megasjuske tror jeg. Ikke har jeg en gang vurdert denne problemstillingen og det er ikke alltid jeg vasker hendene mine med det samme jeg kommer inn etter å ha vært på butikken o.l. Vasker hendene etter jeg har vært på do, før jeg lager mat og det er vel egentlig det. Bortsett fra ved synlig skitt og daglig dusjing så klart.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 18:25   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Men nå har jeg ikke bakterieskrekk heller og det første jeg gjør når jeg kommer hjem er definitivt ikke å løpe og vaske hendene. :sjuske: Vil ikke påstå vi er noe sykere enn andre av den grunn.

Samme her. :ekkel: Vi er også sjeldent syke. Sikkert herdet av all dritten.

Gammel 28-12-11, 18:43   #71
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg pleier å bruke maskinen, har faktisk ikke tenkt over om den er skitten eller ikke.. Da er det sikkert ikke SÅ ille

Olivia81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 18:48   #72
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aldri brukt de. Har alltid skjært brødet selv.

Gammel 28-12-11, 19:44   #73
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Enklere å ha brødskjæremaskin hjemme som man kan skjære opp på. Vår har stort sett blitt brukt til jul for å skjære kjøttrull på, men vi har bestemt oss for å skjære opp hjemmebakte brød før vi fryser dem heretter. Mye enklere.

Mulig det er enklere, men det er på langt nært så sært som å gjøre det på butikken. Jeg vil bli en sær gammel dame.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 19:46   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så kan vel de hjemmemaskinene bare skjære én og én skive, de er jo kjiipe. Men selvsagt bedre enn å måtte bruke fiskebollemusklene på å skjære for hånd.

Gammel 28-12-11, 23:03   #75
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker de alltid. Mannen av og til. Her går brødet så fort at det uansett ikke rekker å bli tørt. Og jeg er for alt som gjør livet enklere... så får bakterier være bakterier.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 00:56   #76
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Så klart jeg bruker maskinen, herregud den skjærer perfekte skiver (for meg, mannen derimot skulle nok ønsket at de var dobbelt så tykke). Når jeg jobbet i dagligvare så ble maskinen vasket/rengjort 2 ganger pr dag.

Gammel 29-12-11, 01:34   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Perfekte skiver!

Gammel 29-12-11, 01:44   #78
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

De skjærer for det første for tynne skiver. Og for det andre har jeg sånn tuppervare dingsboms som brødet ligger i, og da holder det seg ikke så bra om det er skåret.

Gammel 29-12-11, 11:17   #79
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Tynne? Jeg syns skivene blir litt for tykke, jeg.

Gammel 29-12-11, 11:35   #80
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tynne? Jeg syns skivene blir litt for tykke, jeg.

Ja, det var min tanke også. Men det er så praktisk å ha ferdig oppskårne skiver i fryseren, så vi bruker den uansett. Både mye raskere å ta seg en skive, og mye mindre svinn, siden brødet ikke tørker ut før man får spist det.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.