Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-11, 13:37   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Men å regne inn taxi fordi ingen av dere vil kjøre, nei det synes jeg er litt sært. Da er det mange fester vi hadde endt opp med å ikke gå på, gitt.

Altså, økonomisk må jo vi ta det totale beløpet i betraktning, og siden jubilanten skal ha festen på et veldig avsides sted (ikke i nærheten av hvor noen bor, egentlig) blir det en betydelig del av regnskapet for oss som dermed bidro sterkt til at vi endte med å takke nei.

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Då eg var student var dette ein heilt vanleg måte å feire bursdag på, så eg ville nok ikkje reagert negativt. Mange hadde for lite plass til å ha feiring heime hos seg sjølv og for lite pengar til å spandere ein større middag ute, på heile vennekretsen. Då blei det ofte presisert på førehand at vi ønsker at du kjem og betaler middagen din sjølv, istadenfor gave. Eg synest dette er heilt fair, i alle fall når det er presisert på førehand. Eg har vore i mange bursdagar på utestadar og liknande, kor vi ikkje har fått vite før vi er der at det er forventa at ein betaler eigenandel. Det synest eg er mindre fair, enn at det blir presisert i invitasjonen.

Joda, spleiselag er jeg ikke ukjent med, og heller ikke motstander av. Jeg følte bare dette ble en fryktelig dyr feiring for en person som tydeligvis ikke har midler til å betale det selv.

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jeg synes vel egentlig det er helt greit å invitere til middag og heller ønske at gjestene betaler for middagen enn å få gave. Hvis det er på restaurant eller tilsvarende synes jeg vel heller ikke 500 kr er i overkant, det går fort om man skal ut og spise med drikkevarer til.

Ett glass vin får man for den prisen, resten av drikken må kjøpes selv - til restaurantpris.

Folk får invitere til hvilken type feiring de vil, altså. Jeg lurte bare på om dette er vanlig og jeg var litt sær som takket nei og ble litt over hele opplegget.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.