Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 13:33   #481
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Vi har vært flinke fram til helgen, så skar det helt ut med fullt program og i det hele tatt. Vinkorkmangel tok også litt på ifht. motivasjonen. Men i går kveld kom jeg og Poden hjem til mannen min og en syk Pjokk som hadde tatt igjen alle luker for både Poden og Pjokken. Vinkork ble erstattet med en sammenrullingsdings av rester av Mixit sine armer. Nydelig! En utfordring med kalenderen er altså at vi skal samle sånne ting som danskene bruker mye av; vinkorker, ølkorker, store melkekorker og hva har du. Så i går saumfarte jeg og Poden matbutikken etter flasker med metallkork uten alkohol. Målet var eplemost. Det fant vi ikke, men da vi var i ferd med å gi opp dukket julebrusen opp i øyekroken! Jeg tenkte som så at Aass sikkert var best, siden ølen derfra er god. Men den smakte visstnok syntetisk skvip i følge min kjære. Så da blir det en flaske syntetisk skvip på deling til ungene i dag. Det blir korker ut av det. Alt annet er uvesentlig.

Gammel 13-12-11, 13:58   #482
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:00   #483
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å noen! For en sang!

Gammel 13-12-11, 14:17   #484
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vinkork ble erstattet med en sammenrullingsdings av rester av Mixit sine armer. Nydelig!

Genialt!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

det nederste prosjektet her blir så utrolig fin når det er ferdig. Se!!

Det er jo den ultimate julegaven til dem som har alt! Jeg må bare drikke en uanstendig mengde med cava før julekvelden og så skyte løs med limpistolen. (Cava og limpistol? Redd barna!)

Gammel 13-12-11, 14:23   #485
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Genialt!

Det er jo den ultimate julegaven til dem som har alt! Jeg må bare drikke en uanstendig mengde med cava før julekvelden og så skyte løs med limpistolen. (Cava og limpistol? Redd barna!)

Det høres ut som et juleverksted for meg. Limpistol og cavakorker - det blir jo ikke bedre enn det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:24   #486
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men den smakte visstnok syntetisk skvip i følge min kjære. Så da blir det en flaske syntetisk skvip på deling til ungene i dag. Det blir korker ut av det. Alt annet er uvesentlig.

Den lukter neglelakkfjerner! Mannen er drammenser og sverger på at alt derifra er best. Men den julebrusen får han ikke trekke i hus.

Den fra Hamar er best.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 20:45   #487
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

http://vimeopro.com/panduro/shanes-magical-friends-no

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 12:59   #488
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Nå, folkens, hvordan ligger vi an? Er det noen som er i rute, egentlig? (Jeg vet at ikke noen er det, altså.) Vi ligger fire pakker etter igjen, og programmet fram mot jul blir ikke akkurat mindre tettpakket...

Så jeg tror jeg kan svare på spørsmålet i tittelen allerede nå: Ja, noen har tatt seg vann over hodet. Men for all del: Om vi ikke skulle komme i mål akkurat til Jesusbarnets (eller var det pøntehubrokyllingens?) bursdag, så har det absolutt vært et vellykket prosjekt. Vi har hatt krampelatter i tide og utide, drukket vin for en god sak, og fremfor alt: Vi har lært å sette pris på limpistolens gleder. Jeg tror det blir Redd Barna-kalender neste år også. Og vinkalender til mor, for å sikre inspirasjon og korker.

Fine kalenderen!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:14   #489
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stum (nesten) av beundring over adventskalenderprosjektet! Det er jo fantastisk, men jeg er likevel superhappy for at jeg ikke har kjøpt den
Jeg kjenner meg selv såpass godt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:16   #490
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker denne tråden!

Og det blir definitivt denne kalenderen til neste år.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:22   #491
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ikke i rute, men takket være dagens luke, tror jeg vi blir tilnærmet ajour i løpet av kvelden.

Vi synes Fru Komfurie ser veldig omfattende ut. De siste dagene har snuppa holdt på HELT på egenhånd. Tidligere har vi sittet sammen med henne og hatt en viss kontroll over limpistolen i det miste. Nå har det vært fullt frislipp. Figurene blir fine, men vi får lim OVERALT. Og heldigvis er malingen ganske grei å vaske bort.

Gammel 14-12-11, 13:28   #492
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Her blir det ikke noe liming før i morgen, og da har vi tre poser å få orden på. Spennende! Men jeg må nok roe iveren - gutta var litt overgitte over min delaktighet sist: "Mamma, kan jeg ikke få lage denne alene, vær så snill?"

Gammel 14-12-11, 13:31   #493
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Så klart! Du kan se ham bygge alle julekalendertingene her:
http://www.reddbarna.no/jul

Han er så rask og flink.

Man stikker den inn her, og presser den helt inn. Jeg begynner å forstå fascinasjonen for limpistoler.

Gammel 14-12-11, 13:34   #494
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Man stikker den inn her, og presser den helt inn. Jeg begynner å forstå fascinasjonen for limpistoler.

Ikke kjøp deg limpistol, Kaktus!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:36   #495
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Ikke kjøp deg limpistol, Kaktus!

Jeg har. En rååsa og en blå. De er på loftet.

:innser egen begrensning:

Gammel 14-12-11, 13:38   #496
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sikker på at det er lim i de pistolene dine, Kaktus?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:39   #497
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Sikker på at det er lim i de pistolene dine, Kaktus?

Gammel 14-12-11, 13:43   #498
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To poser unnagjort i går (terningene laget vi i helgen). Jeg vurderte å gå løs på den tredje etter at ungene hadde lagt seg, men da møtte jeg veggen.

Det er mest eldstefrøkna og jeg som mekker. Hun er en evig optimist og når ting går litt skeis sier hun: "Du vet mamma, Shane sa vi skulle bruke fantasien. Ikke sant, mamma?!"

Terningene var - irriterende:

Fru Komfurie var arbeidskrevende og endte opp med et noe spesielt kjeftement:

Julepynt ja. Ikke var sterke side det der. Jeg orket ikke drikke en flaske vin i går, så vi fulgte tipset over her og rullet sammen litt glitter. Ble så fint atte. Vi hadde heller ikke plastkork og brukte litt glitter. Ble så... interessant atte:

Vi hadde forresten besøk i går, og de ble superimponerte.

Hvordan vi skal få ordnet noe som helst annet før jul fatter jeg ikke. Dette tar jo all energien min!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg FP terninger.jpg (26,6 KB, 316 visninger)
Filtype: jpg FP komfurie.jpg (28,3 KB, 317 visninger)
Filtype: jpg FP julepynt I.jpg (28,9 KB, 317 visninger)
Gammel 14-12-11, 14:09   #499
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver dag gleder jeg meg til å stikke innom denne tråden for å se hva dere har bygget!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 14:12   #500
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine, fine tråden.

Man hva skal dere bruke alle greiene til etterpå? Hva kan komfuria brukes til, egentlig?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
julepakkekalender, julepøntehubro, klassiker-nominert, limpistol, panduro, redd barna, shane

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.