Sv: Øren skole i Drammen nekter barna å bruke nisselue
Jeg synes det bare er trist og tragisk når en skole gjør slike valg og dermed bare er med på å fyre oppunder FrP's og store deler av befolkingens frykt for "snikislamifisering". Det er nemlig slike banale og idiotiske ting de drar frem når de blir bedt om å komme med eksempler på dette.
Jeg tipper kravet ikke har kommet fra minoriteter eller humanetiske foreldre, men rett og slett et valg skolen har gjort for å vise at de er "nøytrale". Det blir bare feil selv om det er godt mulig det er en god intensjon bak en slik tanke om å inkludere alle (mens det som skjer er stikk motsatt).
Jeg er ganske sikker på at praktiserende kristne er i et lite mindretall på vår skole men desember er fylt av juleaktiviteter, både på AKS og skolen. De spiser julegrøt, går rundt juletre, lager julepynt og historien om juleevangeliet står sentralt. I dag markerer de Lucia og da går 4 klasse i gangene og det er lusekatter til alle. Besøket i kirken er selvfølgelig frivillig, felles avslutning i gymsalen siste skoledag har både julesanger, dikt og andre sanger de kan.
Og alle er happy as larry. Det er så fryktelig unødvendig å skape friksjoner og misnøye når det er ikke er behov for det. Det er med slike ting en hel del skoler i Groruddalen også har gjort feil og fremmedgjort en hel gruppe foreldre som søker barna vekk fra skolen.
|