|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvilket juleavslutningsopplegg velger du/dere? | |||
| Kirken - alternativt opplegg finnes ikke |
|
9 | 4,71% |
| Kirken - er kristen |
|
27 | 14,14% |
| Kirken - er delvis troende |
|
50 | 26,18% |
| Kirken - er ikke troende |
|
63 | 32,98% |
| Alternativt opplegg - er delvis troende |
|
0 | 0% |
| Alternativt opplegg - er ikke troende |
|
29 | 15,18% |
| Noe helt annet - spesifiser gjerne |
|
13 | 6,81% |
| Deltakere: 191. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skolejulegudstjeneste?
Kanskje utenfor tema, men mener du virkelig at oppsetting av juleevangeliet ikke er forkynning?
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Mulig jeg er naiv, men vi forteller ungene at det er sånn kristne mener at Jesus ble født. Og så er vi klare på at det er forskjell på hvordan andre ser på det.
|
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Skolejulegudstjeneste?Jeg synes ikke at et julespill er forkynning, nei. Det er jo et skuespill, som viser en fortelling, som noen tror på, og andre ikke tror på. For meg som ikke er kristen er den en fortelling om håp, som er et budskap jeg synes harmonerer godt med det jeg selv feirer i jula.
|
|
|
#4 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener virkelig at en oppsetting av juleevangeliet ikke er forkynning i tradisjonell stil. Ja, det gjør jeg jeg. Virkelig. Det er som en hvilken som helst fortelling/skuespill, ispedd litt myter. Jesus ble dessuten vitterligen født, så helt oppspinn er det heller ikke. Det er faktisk helt grei innformasjon om julens kristne budskap, som jeg mener alle har godt av å kjenne til. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|