Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-11, 18:44   #16
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg er stadig forundret over voksne folk som "må" tilbringe julaften med foreldrene sine.

Det er rart med jul, og hvor mange følelser, og ikke minst konflikter, den kan skape. Fordi vi er så sterkt bundet til tradisjoner.

Jeg kunne egentlig ikke tenke meg å feire jul med min mor igjen, samtidig er jeg kjempeskuffet over manglende omtanke når det gjelder julegaver (slik jeg har skrevet om i en annen tråd). Det fremstår sikkert som rart for mange.

Da jeg giftet meg første gang, sluttet jeg å reise til min mor i julen. Jeg og min eksmann ville helst skape vår egen jul, og slik har det bare blitt videre. Vi har heller invitert venner og familie hit. Det viktigste har ikke vært hvem sin tur, men hvordan det passer for hvem akkurat det året. Og at ingen blir sittende alene. Så må vi invitere en eks, for å få de voksne barna til min samboer hit, så gjør vi det også.

Den beste julen jeg har hatt, var med mine egne barn og nære venner. Ingen kompliserte forventinger, slik man gjerne får til nær familie. Bare ro og fred og koselig samvær.
Kunne tenke meg å gjenta det

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.