Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Mobiltlf til 8-åring, hjelp!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-11, 13:35   #9
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Mobiltlf til 8-åring, hjelp!

Som du selv skriver, du regner med hun kommer til å miste sin andel telefoner fremover. Da tror jeg det er lurt å starte med billigst mulig (gjerne 1-krones tilbud), og med kontantkort. Kontantabbonement kan knyttes mot "fri-familie", ihvertfall hos Telenor.

Begge våre minste (8 og 9 år) fikk mobiler til jul i fjor av sin far. Og det var kjempekjekt, og forenklet hverdagen vår mye. Men begge to har mistet sine nå. (Dvs minsten glemte sin i bukselommen, som jeg glemte å sjekke, som deretter gikk i vaskemaskinen). Konklusjonen min er at de faktisk bare er barn. Som egentlig har mer enn nok med å passe på luer og votter. Jeg tenker at vi påfører dem et stort ansvar ved at de hele tiden skal holde rede på hvor mobilen er. Ikke alle er moden nok for et slikt ansvar, og de blir utrolig lei seg når de ser at de ikke klarer det. Om de får mobiltelefoner, skaff noe som ikke er altfor surt å miste igjen. For begge parter. Så kan de dyre, fancy telefonenen heller vente til de blir noen år eldre.

Lykke til

Sist redigert av tante Veronica : 09-12-11 kl 13:40.
tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.